Poniżej znajdziecie zbiór naszych publikacji związanych z 23. edycją Międzynarodowego Festiwalu Filmowego mBank Nowe Horyzonty, odbywającego się w dniach 20-30 lipca 2023 we Wrocławiu, a za pośrednictwem platformy VOD Nowe Horyzonty aż do 6 sierpnia. W tym roku patronujemy aż trzem sekcjom festiwalu: Shortliście, Lost Lost Lost i Focusowi na Portugalię.
WOKÓŁ FESTIWALU
SEKCJE PATRONACKIE
LOST LOST LOST
FOCUS NA PORTUGALIĘ

Pod oknami – uwagi o filmie „Gdzie jest ta ulica? albo Bez przed i po” – Nowe Horyzonty 2023

Ludzie boją się komedii. Wywiad z Paulo Abreu – Nowe Horyzonty 2023

Chega de Saudade, czyli mapowanie melancholii w sekcji Focus na Portugalię – Nowe Horyzonty 2023

Pewne rzeczy się nie zmieniają. Wywiad z Manuelą Serrą – Nowe Horyzonty 2023
SHORTLISTA

Na co młodzi reżyserzy poświęcają wolny czas? Rozmowa z Damianem Kosowskim – Nowe Horyzonty 2023

Shortlista 23. edycji festiwalu mBank Nowe Horyzonty. Zapowiedź sekcji – Nowe Horyzonty 2023

Selekcjonować jak Ted Lasso. Rozmowa z Piotrem Czerkawskim – Nowe Horyzonty

Robienie filmów pełnometrażowych jest dużo prostsze i przyjemniejsze. Wywiad z Damianem Kocurem
INNE SEKCJE
RETROSPEKTYWA: ALAIN ROBBE-GRILLET
RETROSPEKTYWA: SATYAJIT RAY
RETROSPEKTYWA: WANG BING
KONKURS

Dzikość serca – recenzja filmu „Imago” – Nowe Horyzonty 2023

Wyścig szczurów – recenzja filmu „Sklep” – Nowe Horyzonty 2023

Chciałem mieć tatuaże – recenzja filmu „Kwiaty ludzkiego ciała” – Nowe Horyzonty 2023

Koński ogon – recenzja filmu „Piaffe” – Nowe Horyzonty 2023

Oczy szeroko zamknięte – recenzja filmu „Samsara” – Nowe Horyzonty 2023

Zupa wszystko – recenzja filmu „Na miejscu” – Berlinale 2023
POKAZY GALOWE

Mroczny przedmiot pożądania – recenzja filmu „Club Zero” – Nowe Horyzonty 2023

Symfonia zmysłów – recenzja filmu „Bulion i inne namiętności” – Nowe Horyzonty 2023

Niewidzalna – recenzja filmu „Saint Omer” – Nowe Horyzonty 2023

On, ona i on – recenzja filmu „Przejścia” – Nowe Horyzonty 2023

Tropy – recenzja filmu „Odwieczna córka” – Nowe Horyzonty 2023

Silent love – recenzja filmu „Cicha dziewczyna” – Nowe Horyzonty 2023

Love Island – recenzja filmu „How to Have Sex” – Cannes 2023

W życiu najtrudniej nauczyć się żyć – recenzja filmu „Wśród wyschniętych traw” – Cannes 2023

Czuły przewodnik po światach niepołączonych – recenzja filmu „Perfect Days” – Cannes 2023

Prawda – recenzja filmu „Monster” – Cannes 2023

Dziś są twoje urodziny – recenzja filmu „Tótem” – Berlinale 2023

Panta rhei – recenzja filmu „Poprzednie życie” – Berlinale 2023
POKAZY SPECJALNE
MISTRZYNIE, MISTRZOWIE

Być i zdrowieć – recenzja filmu „Adamant” – Nowe Horyzonty 2023

La Famiglia – recenzja filmu „Porwany” – Nowe Horyzonty 2023

Umierasz, kiedy kochasz – recenzja filmu „Czerwone niebo” – Berlinale 2023

Dziwne sposoby życia – recenzja filmów „Mal Viver” i „Viver Mal” – Berlinale 2023

Ja już tak naprawdę nie reżyseruję. Wywiad z João Canijo – Berlinale 2023

Choroba duszy – recenzja filmu „Kiedy opadną fale” – Wenecja 2022
ODKRYCIA

Zniknięcie Romea i Julii – recenzja filmu „100 sezonów” – Nowe Horyzonty 2023

Teach Me Tiger – recenzja filmu „Tygrysica” – Nowe Horyzonty 2023

Emocje ciała – recenzja filmu „Powoli” – Nowe Horyzonty 2023

Była mojej byłej – recenzja filmu „Dziewczyna mojej dziewczyny” – Nowe Horyzonty 2023

Hummus po persku – recenzja filmu „Inshallah a Boy” – Cannes 2023

Duchy minionych lat – recenzja filmu „Zamek” – Berlinale 2023

Je regrette – recenzja filmu „Disco Boy” – Berlinale 2023

Łamiąc rzeczywistość – recenzja filmu „Reality” – Berlinale 2023
SMART 7
FRONT WIZUALNY
TRZECIE OKO

Jules pragnie zemsty – recenzja filmu „Femme” – Nowe Horyzonty 2023

Coming of age – recenzja filmu „20 000 gatunków pszczół” – Berlinale 2023

Kto się boi Virginii Woolf? – recenzja filmu „Orlando, ma biographie politique” – Berlinale 2023

She’s Gotta Have It – recenzja filmu „Kokomo City” – Berlinale 2023
NOCNE SZALEŃSTWO
OSLO / REYKJAVIK
AVEC PLAISIR
POKAZY NA RYNKU
SEZON

Enter the Void – recenzja filmu „Pod ziemią”

Patriarchat nasz powszedni – recenzja filmu „Brainwashed: seks, kamera, władza”

Cień wątpliwości — recenzja filmu „Podejrzana”

Zapach miłości – recenzja filmu „Pięć diabłów” – Nowe Horyzonty

Siostrzeństwo – recenzja filmu „Silent twins” – Nowe Horyzonty

Mężczyzno! Puchu marny! – recenzja filmu „W trójkącie” – Nowe Horyzonty

Długie pożegnanie – recenzja filmu „Enys Men” – Nowe Horyzonty

Zwyczajny osiołek kina – recenzja filmu „Io” – Nowe Horyzonty

Do Nieba, do Piekła – recenzja filmu „Pacifiction” – Nowe Horyzonty

Duński diabeł – recenzja filmu „Godland” – Nowe Horyzonty

Blisko, ale daleko – recenzja filmu „Blisko” – Cannes
