Letnie Tanie Kinobranie 2023 odbędzie się od 7 lipca do 31 sierpnia. Mamy przyjemność objąć ten cykl naszym patronatem. To znakomita okazja do nadrobienia filmowych zaległości oraz powrotu do ulubionych tytułów. Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem „Wszystkie kolory kina”. Z bogatej filmowej palety organizatorzy wybrali (z pomocą widzów!) ponad 100 tytułów, mieszając tonacje i odcienie, tworząc barwną mozaikę tematów i znaczeń.
Letnie Tanie Kinobranie to – oprócz kinowych projekcji – pokazy pod gwiazdami w Ogrodzie Muzeum Manggha czy Plakatobranie (otwarte kinowe archiwum plakatów) oraz gastronomiczne zniżki u festiwalowych partnerów. W tym roku, seanse Kinobrania oprócz prócz sal Kina Pod Baranami w Rynku Głównym trafią też do sali widowiskowej w Małopolskim Ogrodzie Sztuki (ul. Rajska 12, poziom 0 – seanse oznaczone w programie gwiazdką).
Bilety tylko 11 złotych, a na klasyki z programu i pokazy pod gwiazdami 15 zł. Ponadto w ramach akcji „Zbieraj Kino”: osiem obejrzanych filmów to jeden bilet gratis. Ponadto na e-kinopodbaranami.pl znajdziecie program online – tematyczne kolekcje, filmy po 11 zł.
Legenda:
Ponadczasowe, uwielbiane przez widzów klasyki.
Oznaczone ikonką:
Filmy polecane przez Młodych Ambasadorów Kina.
Oznaczone ikonką:
PROGRAM
TYDZIEŃ 1. (7-13 lipca): KOLOR ŻÓŁTY
Żółty – promienna barwa słońca. Symbolizuje szczęście i optymizm. Prowokuje do uśmiechu i radości.
Na ekranie m.in.: Matt Damon, Emma Stone, Tom Hanks, Michael Caine, Jane Fonda, Marcin Dorociński.

AIR | AIR
(Ben Affleck) US 2023, 112′ EN / nasza recenzja
BILET DO RAJU | TICKET TO PARADISE
(Ol Parker) US/GB 2022, 104′ EN

KAWA I PAPIEROSY | COFFEE AND CIGARETTES
(Jim Jarmusch) US 2003, 95’ EN
KOCIARZE | CAT DADDIES
(Mye Hoang) US 2022, 89′ EN

KURIER FRANCUSKI Z LIBERTY, KANSAS EVENING SUN
| THE FRENCH DISPATCH
(Wes Anderson) DE/US 2021, 108′ EN/FR / nasza recenzja
LA LA LAND | LA LA LAND
(Damien Chazelle) US 2016, 128′
LICORICE PIZZA | LICORICE PIZZA
(Paul Thomas Anderson) US 2021, 133′ EN / nasza recenzja
MĘŻCZYZNA IMIENIEM OTTO | A MAN CALLED OTTO
(Marc Forster) SE/US 2022, 126′ EN/ES
MŁODOŚĆ | YOUTH
(Paolo Sorrentino) IT/FR/CH/GB 2015, 124′ EN/ES/DENIEBEZPIECZNI DŻENTELMENI | DANGEROUS MEN
(Maciej Kawalski) PL 2023, 107′ PL
POZYCJA OBOWIĄZKOWA | BOOK CLUB
(Bill Holderman) US 2018, 113′ EN/ES/HU/FR

SZALONY PIOTRUŚ | PIERROT LE FOU
(Jean-Luc Godard) FR/IT 1965, 110′ FR/EN/IT

TYDZIEŃ 2. (14-20 lipca): KOLOR NIEBIESKI
Niebieski – barwa nieba i wody. Symbol przyjaźni. Niesie spokój, bezpieczeństwo i stabilność. Jest kolorem chłodnym, przywołuje ciszę.
Na ekranie m.in.: Margot Robbie, Colin Farrell, Frances McDormand, Tomasz Kot, Anthony Hopkins, Dorota Pomykała.

AMSTERDAM | AMSTERDAM
(David O. Russell) US 2022, 135′ EN/FR
BLISKO | CLOSE
(Lukas Dhont) BE/NL/FR 2022, 105′ FR/NL/EN / nasza recenzja


CHLEB I SÓL | BREAD AND SALT
(Damian Kocur) PL 2022, 101′ PL / nasza recenzja

CHRZCINY | THE CHRISTENING
(Jakub Skoczeń) PL 2022, 88′ PL / nasza recenzja
DUCHY INISHERIN | THE BANSHEES OF INISHERIN
(Martin McDonagh) GB/US/IE 2022, 114′ EN / nasza recenzja
ENNIO | ENNIO
(Giuseppe Tornatore) IT/BE/NL/JP 2022, 156′ IT/EN/FR/POR/ZH / nasza recenzja
FILM BALKONOWY | FILM BALKONOWY
(Paweł Łoziński) PL 2021, 100′ PL / nasza recenzja

JOHNNY | JOHNNY
(Daniel Jaroszek) PL 2022, 119′ PL

KOBIETA NA DACHU | WOMAN ON THE ROOF
(Anna Jadowska) PL/FR/SE 2022, 96′ PL / nasza recenzja

LOBSTER | THE LOBSTER
(Yorgos Lanthimos) IE/GB/GR/FR/NL 2015, 118′ EN/FR
NAJGORSZY CZŁOWIEK NA ŚWIECIE | VERDENS VERSTE MENNESKE
(Joachim Trier) NO 2021, 121′ NO / nasza recenzja
NOMADLAND | NOMADLAND
(Chloé Zhao) US/DE 2020, 107′ EN / nasza recenzja
OJCIEC | THE FATHER
(Florian Zeller) GB 2020, 97′ EN / nasza recenzja
TRZY KOLORY: NIEBIESKI | TROIS COULEURS: BLEU
(Krzysztof Kieślowski) FR/PL/CH 1993, 98′ FR/PL
TWÓJ VINCENT | LOVING VINCENT
(Dorota Kobiela, Hugh Welchman) PL/GB 2017, 95′ EN
ZIMNA WOJNA | COLD WAR
(Paweł Pawlikowski) PL/FR/GB 2018, 88’ PL/FR / nasza recenzja

TYDZIEŃ 3. (21-27 lipca): KOLOR POMARAŃCZOWY
Pomarańczowy jest kolorem emocji i uczuć. To barwa młodości, kreatywności i lekkości. Kojarzy się z zabawą i entuzjazmem miłości.
Na ekranie m.in.: Daisy Edgar-Jones, Florence Pugh, Timothée Chalamet, Tom Cruise, Emma Thompson, Tomasz Włosok.

GDZIE ŚPIEWAJĄ RAKI | WHERE THE CRAWDADS SING
(Olivia Newman) US 2022, 125′ EN
NIE MARTW SIĘ, KOCHANIE | DON’T WORRY DARLING
(Olivia Wilde) US 2022, 122′ EN / nasza recenzja

PIOSENKI O MIŁOŚCI | SONGS ABOUT LOVE
(Tomasz Habowski) PL 2021, 90′ PL / nasza recenzja
PLAN NA MIŁOŚĆ | WHAT’S LOVE GOT TO DO WITH IT?
(Shekhar Kapur) GB 2023, 109′ EN/UR
POWODZENIA, LEO GRANDE | GOOD LUCK TO YOU, LEO GRANDE
(Sophie Hyde) GB 2022, 97′ EN / nasza recenzja

SŁOŃ | ELEPHANT
(Kamil Krawczycki) PL 2022, 93′ PL / nasza recenzja
SPRAGNIENI MIŁOŚCI | HUA YANG NIAN HUA
(Wong Kar Wai) HK/CN 2000, 99’ SUJI/CMN

TAMTE DNI, TAMTE NOCE | CALL ME BY YOUR NAME
(Luca Guadagnino) IT/FR/BR/US 2017, 132′
IT/FR/EN/DE / nasza recenzja

TOP GUN: MAVERICK | TOP GUN: MAVERICK
(Joseph Kosinski) US 2022, 131′ EN

WHITNEY HOUSTON: I WANNA DANCE WITH SOMEBODY | WHITNEY HOUSTON: I WANNA DANCE
WITH SOMEBODY (Kasi Lemmons) US 2022, 144′ EN

TYDZIEŃ 4. (28 lipca - 3 sierpnia): KOLOR ZIELONY
Zielony – kolor czakry serca. Odwołuje się do natury, przywołuje harmonię i równowagę. Uczy wolności. Daje ukojenie.
Na ekranie m.in.: Olivia Colman, Edward Norton, Lesley Manville, Benedict Cumberbatch. Joaquin Phoenix, Michelle Williams.

BELLE | BELLE
(Mamoru Hosoda) JP 2021, 121′ JP / nasza recenzja

C’MON C’MON | C’MON C’MON
(Mike Mills) US 2021, 109′ EN / nasza recenzja
CZERWONY ŻÓŁW | LA TORTUE ROUGE
(Michael Dudok de Wit) FR/BE/JP 2016, 80′

FABELMANOWIE | THE FABELMANS
(Steven Spielberg) US 2022, 151′ EN / nasza recenzja
IMPERIUM ŚWIATŁA | EMPIRE OF LIGHT
(Sam Mendes) GB/US 2022, 115′ EN / nasza recenzja

KOBIETA IDZIE NA WOJNĘ | KONA FER Í STRÍÐ
(Benedikt Erlingsson) IS/FR/UA 2018, 101′ IS/EN/UKR/ZH/ES
KOCHANKOWIE Z KSIĘŻYCA. MOONRISE KINGDOM | MOONRISE KINGDOM
(Wes Anderson) US 2012, 93′ EN

KRAINA MIODU | HONEYLAND
(Ljubomir Stefanov, Tamara Kotevska) MK 2019, 89′ HBS/SRB/HR/TR/MK/BS / nasza recenzja
PARYŻ PANI HARRIS | MRS. HARRIS GOES TO PARIS
(Anthony Fabian) GB/CAN/FR/HU/BEL 2022, 115′ EN/FR

RZEKA | RIVER
(Jennifer Peedom, Joseph Nizeti) AU 2021, 87′ EN
SERCE DĘBU | LE CHÊNE
(Laurent Charbonnier, Michel Seydoux) FR 2022, 80′ / nasza recenzja
SIMONA | SIMONA
(Natalia Koryncka-Gruz) PL 2022, 91′ PL / nasza recenzja
SZALONY ŚWIAT LOUISA WAINA | THE ELECTRICAL LIFE OF LOUIS WAIN
(Will Sharpe) GB 2021, 115’ EN

WAKACJE Z MONIKĄ | SOMMAREN MED MONIKA
(Ingmar Bergman) SE 1953, 96′ SE

TYDZIEŃ 5. (4-10 sierpnia): KOLOR ZŁOTY



APOKAWIXA | APOKAWIXA
(Xawery Żuławski) PL 2022, 120′ PL / nasza recenzja

BABILON | BABYLON
(Damien Chazelle) US 2022, 189′ EN/ES/IT/CN/FR/HU / nasza recenzja
BOOK CLUB. NASTĘPNY ROZDZIAŁ | BOOK CLUB: THE NEXT CHAPTER
(Bill Holderman) US 2023, 110′ EN
BOSCY | COMPETENCIA OFICIAL
(Mariano Cohn, Gastón Duprat) ES 2021, 115′ ES


BOYLESQUE | BOYLESQUE
(Bogna Kowalczyk) PL/CZ 2023, 71′ PL / nasza recenzja
DIANA. THE PRINCESS | THE PRINCESS
(Ed Perkins) GB 2022, 109′ EN
ELVIS | ELVIS
(Baz Luhrmann) US/AU 2022, 159′ EN / nasza recenzja
MENU | THE MENU
(Mark Mylod) US 2022, 107′ EN/ES / nasza recenzja

MOONAGE DAYDREAM | MOONAGE DAYDREAM
(Brett Morgen) US/DE 2022, 135′ EN / nasza recenzja

NAJMRO. KOCHA, KRADNIE, SZANUJE | THE GETAWAY KING
(Mateusz Rakowicz) PL 2021, 96′ PL
PEWNEGO RAZU… W HOLLYWOOD | ONCE UPON A TIME… IN HOLLYWOOD
(Quentin Tarantino) US/GB 2019, 161’ EN / nasza recenzja

PRZEMINĘŁO Z WIATREM | GONE WITH THE WIND
(Victor Fleming) US 1939, 238′ EN
W GORSECIE | CORSAGE
(Marie Kreutzer) AT/LU/DE/FR 2022, 113′ DE/FR/EN/HU/IT / nasza recenzja

W TRÓJKĄCIE | TRIANGLE OF SADNESS
(Ruben Östlund) SE/GB/FR/DE 2022, 147′ EN / nasza recenzja
WIELKIE PIĘKNO | LA GRANDE BELLEZZA
(Paolo Sorrentino) IT/FR 2013, 135′ IT/JP/ES/CN

TYDZIEŃ 6. (11-17 sierpnia): KOLOR INDYGO

AFTERSUN | AFTERSUN
(Charlotte Wells) GB/US/TR 2022, 102′ EN/TR / nasza recenzja
CÓRKA | THE LOST DAUGHTER
(Maggie Gyllenhaal) US/GR 2021, 122’ EN / nasza recenzja
DEMON | DEMON
(Marcin Wrona) PL/IL 2015, 94′ PL/EN/YI/RU

DIUNA | DUNE
(Denis Villeneuve) US/CA 2021, 155′ EN

JOKER | JOKER
(Todd Phillips) US 2019, 122′ EN / nasza recenzja

LADY BIRD | LADY BIRD
(Greta Gerwig) US 2017, 95′ EN
LIGHTHOUSE | THE LIGHTHOUSE
(Robert Eggers) CA/US 2019, 109’ EN / nasza recenzja
NA RAUSZU | DRUK
(Thomas Vinterberg) DK 2020, 115’ DK/SE / nasza recenzja
ONA | HER
(Spike Jonze) US 2013, 126′ EN
PASAŻEROWIE NOCY | LES PASSAGERS DE LA NUIT
(Mikhaël Hers) FR 2022, 111′ FR / nasza recenzja

PORTRET KOBIETY W OGNIU | PORTRAIT DE LA JEUNE FILLE EN FEU
(Céline Sciamma) FR 2019, 119’ FR / nasza recenzja
SILENT TWINS | THE SILENT TWINS
(Agnieszka Smoczyńska) PL/GB/US 2022, 113′ EN / nasza recenzjaSŁODKI KONIEC DNIA | SŁODKI KONIEC DNIA
(Jacek Borcuch) PL 2019, 92′ IT/FR/PL / nasza recenzja
SUNDOWN | SUNDOWN
(Michel Franco) MX/FR/SE 2022, 82′ EN/ES / nasza recenzja
TÁR | TÁR
(Todd Field) US 2022, 158′ EN/DE/TL/FR / nasza recenzja

WSZYSTKO WSZĘDZIE NARAZ | EVERYTHING EVERYWHERE ALL AT ONCE
(Daniel Scheinert, Daniel Kwan) US 2022, 150′
EN/CN/ZH (wersja specjalna) / nasza recenzja

ZABIJ TO I WYJEDŹ Z TEGO MIASTA | KILL IT AND LEAVE THIS TOWN
(Mariusz Wilczyński) PL 2020, 88′ PL / nasza recenzja

TYDZIEŃ 7. (18-24 sierpnia): KOLOR FIOLETOWY
Na ekranie m.in.: Penélope Cruz, Matthew McConaughey, Sandra Drzymalska, Krzysztof Globisz, Tilda Swinton.

2001: ODYSEJA KOSMICZNA | 2001: A SPACE ODYSSEY
(Stanley Kubrick) US 1968, 141′ EN
BEZMIAR | L’IMMENSITÀ
(Emanuele Crialese) IT/FR 2022, 97′ IT / nasza recenzja

GODLAND | VANSKABTE LAND
(Hlynur Pálmason) DK/IS/FR/SE 2022, 143′ DA/IS / nasza recenzja
INTERSTELLAR | INTERSTELLAR
(Christopher Nolan) US/GB/CAN 2014, 169′ EN
IO | EO
(Jerzy Skolimowski) PL/IT 2022, 86′ PL/IT / nasza recenzja
LUNANA. SZKOŁA NA KOŃCU ŚWIATA | LUNANA: A YAK IN THE CLASSROOM
(Pawo Choyning Dorji) BT/CN 2019, 110’ DZ/EN / nasza recenzja

MIDSOMMAR. W BIAŁY DZIEŃ (w. reżyserska)| MIDSOMMAR (director’s cut)
(Ari Aster) SE/US 2019, 171′ EN/SV / nasza recenzja

MYSTERY TRAIN | MYSTERY TRAIN
(Jim Jarmusch) US 1989, 112’ EN
PODEJRZANA| HE-EO-JIL KYEOL-SIM
(Park Chan-wook) KR 2022, 138′ KO/ZH / nasza recenzja
PRAWDZIWE ŻYCIE ANIOŁÓW | PRAWDZIWE ŻYCIE ANIOŁÓW
(Artur „Baron” Więcek) PL 2019, 79′ PL
SEKRET MADELEINE COLLINS | MADELEINE COLLINS
(Antoine Barraud) FR/BE/CH 2021, 102′ FR
SUZUME | SUZUME
(Makoto Shinkai) JP 2022, 122′ JP
TRZY TYSIĄCE LAT TĘSKNOTY | THREE THOUSAND YEARS OF LONGING
(George Miller) AU/US 2022, 108′ EN

UPADŁE ANIOŁY | DO LOK TIN SI
(Wong Kar Wai) HK 1995, 99’ NAN/JP/EN/YUE/CMN
WESELE | THE WEDDING DAY
(Wojciech Smarzowski) PL 2021, 135′ PL / nasza recenzja
YANG | AFTER YANG
(Kogonada) US 2022, 96′ EN/ZH / nasza recenzja

ZIELONY RYCERZ. GREEN KNIGHT | THE GREEN KNIGHT
(David Lowery) IE/CA/US/GB 2021, 130′ EN

TYDZIEŃ 8. (25-31 sierpnia): KOLOR CZERWONY

1917 | 1917
(Sam Mendes) GB/US 2019, 118’ EN/FR/DE / nasza recenzja
BRATY | BRATY
(Marcin Filipowicz) PL 2022, 82′ PL / nasza recenzja
BULLET TRAIN | BULLET TRAIN
(David Leitch) US 2022, 126′ EN/JP/ES/RU
DŻENTELMENI | THE GENTLEMEN
(Guy Ritchie) GB 2019, 115’ EN
FILIP | FILIP
(Michał Kwieciński) PL 2023, 125′ DE/PL/FR/YI / nasza recenzja
GRA FORTUNY | OPERATION FORTUNE: RUSE DE GUERRE
(Guy Ritchie) GB/US/CHN/IDN/TR 2023, 114′ EN
INNI LUDZIE | INNI LUDZIE
(Aleksandra Terpińska) PL 2021, 103’ PL / nasza recenzja
JEŹDŹCY SPRAWIEDLIWOŚCI | RETFÆRDIGHEDENS RYTTERE
(Anders Thomas Jensen) DK/SE/FIN 2020, 116′ DA/AR/ET
MAD MAX: NA DRODZE GNIEWU | MAD MAX: FURY ROAD
(George Miller) AU/US 2015, 120′ EN/RU
OBIECUJĄCA. MŁODA. KOBIETA. | PROMISING YOUNG WOMAN
(Emerald Fennell) GB/US 2020, 114′ EN / nasza recenzja
OSTATNIEJ NOCY W SOHO | LAST NIGHT IN SOHO
(Edgar Wright) GB 2021, 117′ EN|
PARASITE | GISAENGCHUNG
(Bong Joon-ho) KR 2019, 132′ KR / nasza recenzja
SYN | THE SON
(Florian Zeller) GB/FR 2022, 123′ EN / nasza recenzja
TEŚCIOWIE | IN-LAWS
(Jakub Michalczuk) PL 2021, 82′ PL
TRZY KOLORY: CZERWONY | TROIS COULEURS: ROUGE
(Krzysztof Kieślowski) FR/PL/CH 1994, 99′ FR
WIELORYB | THE WHALE
(Darren Aronofsky) US 2022, 117′ EN /
nasza recenzja + alternatywa

ORGANIZATORZY:
Kino Pod Baranami
Fundacja Dla Kina
PARTNERZY:
Pałac pod Baranami
Teatr w Krakowie
Kino MOS
Goethe Institut
Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manghha
Cafe Manggha
Tygodnik Powszechny
Sieć Kin Studyjnych
Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Europa Cinemas
PATRONI:
Radio Nowy Świat
Wyborcza.pl
Kraków Culture Karnet
Krakow.pl
Urząd Miasta Krakowa
Pełna Sala
Sfilmowani
DESIGN
BLEKA