Recenzje

„Mercy” – 11. Netia Off Camera

„Mercy”, reż. Tali Shalom – Ezer Ocena: 4/5 Wkraczająca w dorosłość Lucy (Ellen Page) wraz ze starszą siostrą Marthą (Amy Seimetz) i młodszym bratem Benjaminem

Więcej »

„Walc w alejkach” – 24. Wiosna Filmów

„Walc w alejkach”, reż. Thomas Stuber Ocena: 3/5 Zjednoczenie Niemiec, jego polityczne i ekonomiczne reperkusje to bardzo ciekawy temat, wciąż mam wrażenie zbyt rzadko podejmowany

Więcej »

Prorok – analiza filmu „Twarz”

Polskie kino wciąż zbyt rzadko nagradzane jest na największych festiwalach, wyjątek od tej reguły niewątpliwie stanowi Berlinale. Ze stolicy Niemiec od 2013 roku prawie zawsze

Więcej »

Krótki Format #3 – „Player One”

„Player One”, reż. Steven Spielberg Ocena: 3.5/5 W kinach możemy zobaczyć nowy film Stevena Spielberga, którym wraca do przygodowego science-fiction. Fabuła “Player One” oparta została

Więcej »

Krótki format #2 – „Ja, Godard”

  „Ja, Godard”, reż. Michel Hazanavicius Ocena: 3,5/5 Z filmu „Ja, Godard” jasno wynika, że jeden z protoplastów Nowej Fali jest wiecznie żywy. Francuski rewolucjonista,

Więcej »

Krótki format #1 – „Księżyc Jowisza”

  „Księżyc Jowisza”, reż. Kornél Mundruczó Ocena: 4/5 Latający muzułmanin odmieniający oblicze ziemi, węgierskiej ziemi – w dobie kryzysu uchodźczego oraz ostrych sporów politycznych takie

Więcej »

tREFNy towar – recenzja filmu „Totem”

Na króla polskiego kina gangsterskiego samozwańczo koronował się Patryk Vega. Jego przynoszące krociowe zyski dzieła to produkty rozciągnięte między dowcipasami, a tanią próbą szokowania publiczności

Więcej »

Głośny chaos – recenzja filmu „Cicha noc”

Polskie kino po miałkości początków stulecia zaczęło się odradzać. Powstają uznawane na całym świecie dzieła jak „Ostatnia rodzina”, „Wszystkie nieprzespane noce”, „Demon”, czy „Córki dancingu”.

Więcej »

Krótki format – „DRIB”

„DRIB”, reż. Kristoffer Borgli Ocena: 3,5/5 Mockument, który częściowo oparto na prawdziwych zdarzeniach. W roku 2014 komik Amir Asgharnejad wrzucił do sieci nagranie, w którym

Więcej »

Evviva l’arte! – recenzja filmu „Manifesto”

Nad „Manifesto” Juliana Rosefeldta od dłuższego czasu unosi się aura dużego zainteresowania. Przypominanie manifestów z poprzedniego wieku, jak również Cate Blanchett w kilkunastu odsłonach, przyciągają

Więcej »

W szponach systemu – recenzja filmu „Skazany”

„Skazany” („Shot Caller”) to ostatnia część amerykańskiej trylogii więziennej Rica Romana Waugha. Czym różni się od poprzedniej odsłony tryptyku („Felon”)? Jakie są motywy wiążące tego

Więcej »