Kto otrzyma Wielką Salę? – podsumujemy 15. festiwal Pięć Smaków wg gridu Pełnej Sali

Kto otrzyma Wielką Salę? – podsumujemy 15. festiwal Pięć Smaków wg gridu Pełnej Sali

W środę zakończył się ostatecznie jubileuszowy 15. festiwal Pięć Smaków, który po raz pierwszy odbył się w formie hybrydowej. Co najbardziej nas zachwyciło? Jakich filmów należy wypatryć i żałować przegapienia? Zapraszamy do podsumowania naszego corocznego gridu!

W naszym gridzie wzięło udział 23 krytyków, dziennikarzy i blogerów filmowych, zobaczyli oni 44 różne festiwalowe pozycje łącznie 591 razy (nie licząc shortów), czyli średnio każdy ma za sobą ponad 25 filmów.

Czas na nasze nagrody! Przypominamy, że aby film mógł zostać uwzględniony przy ich przyznawaniu musiał zostać oceniony przez co najmniej trech ekspertów.

NAGRODY OGÓLNOFESTIWALOWE:

Wielka Sala – dla najlepszego filmu festiwalu:

Wiosena fala 
reż. Yang Lina, śr. 7,69/10 

wyróżnienie: 
Czerwona skrzynka na ulicy Eschera, reż. Sion Sono, śr. 7,64/10

Sala przyszłości – dla najlepszego debiutu lub drugiego filmu:

Wiosena fala 
reż. Yang Lina, śr. 7,69/10 

wyróżnienie:
Rónowaga, reż. Yujiro Harumoto, śr. 7,50/10

Podzielona sala - dla najbardziej kontrowersyjnego filmu:

Ulica wiśniowa nr 7, reż. Yofan

wyróżnienie: 
Milczący las,  reż. Ko Chen-nien

Przepełniona Sala – dla najpopularniejszego filmu festiwalu:

Rónowaga
reż. Yujiro Harumoto

Śmierdząca Sala – dla najgorszego filmu festiwalu:

Agung / Holiday
reż. Paweł Ferdek, śr. 3,67/10 (dystr. Kino Świat)

NAGRODY SEKCJI:

Złota Sala – dla najlepszego filmu konkursu Nowe Kino Azji:

Wiosena fala 
reż. Yang Lina, śr. 7,69/10 

wyróżnienie:
Rónowaga, reż. Yujiro Harumoto, śr. 7,50/10

Srebrna Sala – dla najlepszego filmu Retrospektywy Wonga Kar-Waia:

Spragnieni miłości
śr. 8,69/10 

wyróżnienie:
Chungking Express, śr.  8,59/10

Srebrna Sala – dla najlepszego filmu Sekcji Olimpijskiej:

Król fauli
reż. Jee-woon Kim, śr. 7,14/10 

wyróżnienie: 
Niebieski narożnik, reż. Keisuke Yoshida, śr. 6,85/10

Srebrna Sala – dla najlepszego filmu sekcji Tajwańskie Kino Queer:

Pajęcze lilie
reż. Zero Chou, śr. 6,36/10

wyróżnienie:
Drogi współloktorze, reż. Cheng Yu-chieh, śr. 5,92/10

Srebrna Sala – dla najlepszego filmu sekcji Asian Cinerama:

Rónowaga,
reż. Yujiro Harumoto, śr. 7,50/10

wyróżnienie:
Labirynt, reż. Lijo Jose Pellissery, śr. 6,39/10

Srebrna Sala – dla najlepszego filmu sekcji Pokazy specjalne:

Czerwona skrzynka na ulicy Eschera,
reż. Sion Sono, śr. 7,64/10

wyróżnienie:
Ostatnia krew wilków, reż. Kazuya Shiraishi, śr. 7,06/10

W tej edycji naszej akcji udział wzięli:

  • Adrian Burz, Marcin Grudziąż, Wojciech Koczułap, Maciej Kowalczyk, Krystian Prusak, Marcin Prymas, Anna Strupiechowska – Pełna Sala
  • Marta Chrzczanowicz – Filmowe Zwierzęta
  • Katarzyna Czeczot – Polska Akademia Nauk
  • Maja Jankowska – Kalejdoskop Wrocław
  • Panos Kotzathanasis – Asian Movie Pulse
  • Julian Płoski – Płaski Kubek
  • Łukasz Mańkowski – Kinema Chromatica
  • Julia Palmowska – Palma Kulturalna, ProAnima, Inna Kultura
  • Agnieszka Pilacińska – Replika
  • Mateusz Rot – Watching Closely
  • Maciej Roch Satora – film.org.pl
  • Mateusz Tarwacki – Zawieszony
  • Wojtek Tutaj – Kultura Liberalna, 16mm, Filmweb
  • Kasia Wolanin – Filmaster, Kasia with Love
  • Sławomir Wasiński – Wchłonięty przez Orient
  • Paweł Skrzypczak – krytyk niezależny
  • Kamila Szlaga – Esoteric Surgery