TOP Pełnej Sali – Kacper Słodki

Lista 100 najlepszych filmów wszech czasów według Kacpra Słodkiego. Ranking posłużył do stworzenia top50 redakcji Pełnej Sali.

1. 2001: Odyseja kosmiczna (1968), reż. Stanley Kubrick
2. Osiem i pół (1963), reż. Federico Fellini
3. Persona (1966), reż. Ingmar Bergman
4. Kwiat granatu (1968), reż. Sarkis Paradżanian (Siergiej Paradżanow)
5. Bez słońca (1983), reż. Chris Marker
6. Diamenty nocy (1964), reż. Jan Němec
7. Harakiri (1962), reż. Masaki Kobayashi
8. Rashōmon (1950), reż. Akira Kurosawa
9. Kobieta z wydm (1964), reż. Hiroshi Teshigahara
10. Czerwona pustynia (1964), reż. Michelangelo Antonioni
11. Twin Peaks (2017), reż. David Lynch
12. Barry Lyndon (1975), reż. Stanley Kubrick
13. Playtime (1967), reż. Jacques Tati
14. Stalker (1979), reż. Andriej Tarkowski
15. Zeszłego roku w Marienbadzie (1961), reż. Alain Resnais
16. Przygoda (1960), reż. Michelangelo Antonioni
17. Drzewo życia (2011), reż. Terrence Malick
18. Cienka czerwona linia (1998), reż. Terrence Malick
19. Rzućmy książki, wyjdźmy na ulice! (1971), reż. Shūji Terayama
20. Rękopis znaleziony w Saragossie (1964), reż. Wojciech Jerzy Has
21. Mulholland Drive (2001), reż. David Lynch
22. Koyaanisqatsi (1982), reż. Godfrey Reggio
23. Czas Apokalipsy (1979), reż. Francis Ford Coppola
24. Popiół i diament (1958), reż. Andrzej Wajda
25. Opowieści księżycowe (1953), reż. Kenji Mizoguchi

Kobieta z wydm, reż. Hiroshi Teshigahara

26. Ran (1985), reż. Akira Kurosawa
27. Siedmiu samurajów (1954), reż. Akira Kurosawa
28. Aguirre, gniew boży (1972), reż. Werner Herzog
29. Jak daleko stąd, jak blisko (1971), reż. Tadeusz Konwicki
30. Kucharz, złodziej, jego żona i jej kochanek (1989), reż. Peter Greenaway
31. Droga do miasta (1955), reż. Satyajit Ray
32. Powiększenie (1966), reż. Michelangelo Antonioni
33. Słodkie życie (1960), reż. Federico Fellini
34. Fanny i Aleksander (1982), reż. Ingmar Bergman (wersja telewizyjna)
35. Sanatorium pod Klepsydrą (1973), reż. Wojciech Jerzy Has
36. Męczeństwo Joanny d’Arc (1928), reż. Carl Theodor Dreyer
37. Człowiek z kamerą filmową (1929), reż. Dżiga Wiertow
38. Ziemia obiecana (1974), reż. Andrzej Wajda
39. Idź i patrz (1985), reż. Elem Klimow
40. Oczy szeroko zamknięte (1999), reż. Stanley Kubrick
41. Desperaci (1965), reż. Miklós Jancsó
42. Tam, gdzie rosną poziomki (1957), reż. Ingmar Bergman
43. Amarcord (1973), reż. Federico Fellini
44. Teoremat (1968), reż. Pier Paolo Pasolini
45. M – Morderca (1931), reż. Fritz Lang
46. Na srebrnym globie (1987), reż. Andrzej Żuławski
47. Młody Sherlock Holmes (1924), reż. Buster Keaton
48. Sieci popołudnia (1943), reż. Maya Deren, Alexander Hammid
49. Matka Joanna od Aniołów (1961), reż. Jerzy Kawalerowicz
50. Goodbye, Dragon Inn (2003), reż. Tsai Ming-liang

Playtime, reż. Jacques Tati

Blue Velvet (1986), reż. David Lynch
Bulwar Zachodzącego Słońca (1950), reż. Billy Wilder
Chłopcy z ferajny (1990), reż. Martin Scorsese
Cienie zapomnianych przodków (1964), reż. Sarkis Paradżanian (Siergiej Paradżanow)
Cléo od piątej do siódmej (1962), reż. Agnès Varda
Dola człowiecza (1958-1961), reż. Masaki Kobayashi
Dziecko Rosemary (1968), reż. Roman Polański
Filar (1962), reż. Chris Marker
Gabinet doktora Caligari (1920), reż. Robert Wiene
Gorzkie łzy Petry von Kant (1972), reż. Reiner Werner Fassbinder
Hiroszima, moja miłość (1959), reż. Alain Resnais
I raz, i dwa (2000), reż. Edward Yang
Jak być kochaną (1962), reż. Wojciech Jerzy Has
Kanał (1956), reż. Andrzej Wajda
Kobieta pod presją (1974), reż. John Cassavetes
Kobieta-diabeł (1964), reż. Kaneto Shindō
Księgi Prospera (1991), reż. Peter Greenaway
Księżniczka Mononoke (1997) reż. Hayao Miyazaki
Kto się boi Virginii Woolf? (1966), reż. Mike Nichols
Kwaidan, czyli opowieści niesamowite (1964), reż. Masaki Kobayashi
Lawrence z Arabii (1962), reż. David Lean
Lśnienie (1980), reż. Stanley Kubrick
Łowca androidów (1982), reż. Ridley Scott
Milczenie (1963), reż. Ingmar Bergman
Miłość obnażona (2008), reż. Sion Sono

Czerwona pustynia, reż. Michelangelo Antonioni

Mój sąsiad Totoro (1988), reż. Hayao Miyazaki
Niebiańskie dni (1978), reż. Terrence Malick
Noce i dnie (1975), reż. Jerzy Antczak
Nosferatu wampir (1979), reż. Werner Herzog
Ojciec chrzestny II (1974), reż. Francis Ford Coppola
Olimpiada (1938), reż. Leni Riefenstahl
Palacz zwłok (1968), reż. Juraj Herz
Portier z hotelu Atlantic (1924), reż. Friedrich Wilhelm Murnau
Ręce do góry (1967), reż. Jerzy Skolimowski
Rocky Horror Picture Show (1975), reż. Jim Sharman
Salto (1965), reż. Tadeusz Konwicki
Szél (1996), reż. Marcell Iványi
Śmierć w Wenecji (1971), reż. Luchino Visconti
Ta przeklęta niedziela (1971), reż. John Schlesinger
The End of Evangelion (1997), reż. Hideaki Anno, Kazuya Tsurumaki
Tron we krwi (1957), reż. Akira Kurosawa
Ulica Krokodyli (1986), reż. Stephen Quay, Timothy Quay
Uta (1972), reż. Akio Jissōji
Władca Pierścieni (2001-2003), reż. Peter Jackson
Zet i dwa zera (1985), reż. Peter Greenaway
Zwierciadło (1975), reż. Andriej Tarkowski
Żałobna parada róż (1969), reż. Toshio Matsumoto
Żegnaj, Arko! (1984), reż. Shūji Terayama
Żegnaj, moja konkubino (1993), reż. Chen Kaige
Życie Oharu (1952), reż. Kenji Mizoguchi