TOP Pełnej Sali – Grzegorz Narożny

Lista 100 najlepszych filmów wszech czasów według Grzegorza Narożnego. Ranking posłużył do stworzenia top50 redakcji Pełnej Sali.

1. Mulholland Drive (2001), reż. David Lynch
2. Rękopis znaleziony w Saragossie (1965), reż. Wojciech Jerzy Has
3. Słowo (1955), reż. Carl Theodor Dreyer
4. Czas Apokalipsy (1979), reż. Francis Ford Coppola
5. I raz i dwa (2000), reż. Edward Yang
6. Walkabout (1971), reż. Nicolas Roeg
7. Piękna złośnica (1991), reż. Jacques Rivette
8. Pejzaż we mgle (1988) reż. Theodoros Angelopoulos
9. Wschód Słońca (1927) reż. Friedrich Wilhelm Murnau
10. Drzewo życia (2011), reż. Terrence Malick
11. Synekdocha, Nowy Jork (2008), reż. Charlie Kaufman
12. Twin Peaks (2017), reż. David Lynch
13. Dzień świra (2001), reż. Marek Koterski
14. Wstyd (2011), reż. Steve McQueen
15. Pulp Fiction (1994), reż. Quentin Tarantino
16. Łowca androidów (1982), reż. Ridley Scott
17. Gwiezdne Wojny: Imperium kontratakuje (1980), reż. Irvin Kreshner
18. Historia z Tajpej (1985), reż. Edward Yang
19. Dawno temu w Ameryce (1984), reż. Sergio Leone
20. Słodkie życie (1960), reż. Federico Fellini
21. Noc (1961), reż. Michelangelo Antonioni
22. Pociąg (1959), reż. Jerzy Kawalerowicz
23. Tokijska opowieść (1953), reż. Yasujirô Ozu
24. Zaćmienie (1962), reż. Michelangelo Antonioni
25. Oko w oko z życiem (1998), reż. Vincent Gallo

Silver Lake
Tajemnice Silver Lake (2018), reż. David Robert Mitchell

26. Tajemnice Silver Lake (2018), reż. David Robert Mitchell
27. Bulwar zachodzącego słońca (1950), reż. Billy Wilder
28. Paryż, Teksas (1984), reż. Wim Wenders
29. Osiem i pół (1963), reż. Federico Fellini
30. Barton Fink (1991), reż. Ethan Coen, Joel Coen
31. Psychoza (1960), reż. Alfred Hitchcock
32. Koń turyński (2011), reż. Bella Tar
33. Puszka Pandory (1929), reż. Georg Wilhelm Pabst
34. Długa podróż dnia ku nocy (2018), reż. Bi Gan
35. Niewinni czarodzieje (1960), reż. Andrzej Wajda
36. Kabaret (1972), reż. Bob Fosse
37. Victoria (2015), reż. Sebastian Shipper
38. Rzućmy książki, wyjdźmy na ulicę (1971), reż. Shûji Terayama
39. Ona (2013), reż. Spike Jonze
40. Harakiri (1962), reż. Masaki Kobayashi
41. Big Bang (1986), reż. Andrzej Kondratiuk
42. Rzut na matę (2004), reż. Johnnie To
43. Fargo (1996), reż. Ethan Coen, Joel Coen
44. Palacz zwłok (1968), reż. Juraj Herz
45. Łagodna obojętność świata (2018), reż. Adilchan Jerżanow
46. Podwójne ubezpieczenie (1944), reż. Billy Wilde
47. O-bi, O-ba, Koniec cywilizacji (1984), reż. Piotr Szulkin
48. Stalker (1979), reż. Andriej Tarkowski
49. Oczy szeroko zamknięte (1999), reż. Stanley Kubrick
50. Matrix (1999), reż. Lilly Wachowski, Lana Wachowski

Jasny dzień lata
Jasny dzień lata (1991), reż. Edward Yang

2001: Odyseja kosmiczna (1968), reż. Stanley Kubrick
Andriej Rublow (1966), reż. Andriej Tarkowski
Anomalisa (2015), reż. Charlie Kaufman
Antyporno (2016), reż. Sion Sono
Blue Velvet (1986), reż. David Lynch
Boogie Nights (1997), reż. Paul Thomas Anderson
Brazil (1985), reż. Terry Gilliam
Casablanca (1942), reż. Michael Curtiz
Cleo od piątej do siódmej (1962), reż, Agnès Varda
Clerks – Sprzedawcy (1994), reż. Kevin Smith
Dotyk zła (1958), reż. Orson Welles
Ex Machina (2015), reż. Alex Garland
Grindhouse (2007), reż. Quentin Tarantino, Robert Rodriguez
Harry Angel (1987), reż. Alan Parker
Hydrozagadka (1970), reż. Andrzej Kondratiuk
Jak być kochaną (1962), reż. Wojciech Jerzy Has
Jasny dzień lata (1991), reż. Edward Yang
Konformista (1970), reż. Bernardo Bertolucci
Krótki film o miłości (1988) reż. Krzysztof Kieślowski
Metropolis (1927), reż. Fritz Lang
Męczeństwo Joanny d’Arc (1928), reż. Carl Theodor Dreyer
Milczenie (2016), reż. Martin Scorsese
Miłosne piekło (2011), reż. Sion Sono
Nadzy (1993), reż. Mike Leigh
Niemiłość (2017), reż. Andriej Zwiagincew

Windą na szafot
Windą na szafot (1958), reż. Louis Malle

Noce Cabirii (1957), reż. Federico Fellini
Obywatel Kane (1941), reż. Orson Welles
Pasja (2004), reż. Mel Gibson
Persona (1966), reż. Ingmar Bergman
Pewnego razu w Hollywood (2019), reż. Quentin Tarantino
Pętla (1957), reż. Wojciech Jerzy Has
Oaza (2022), reż. Lee Chang-dong
Piękność dnia (1967), reż. Luis Buñuel
Prosta historia (1999), reż. David Lynch
Rashōmon (1950), reż, Akira Kurosawa
Samuraj (1967), reż. Jean Pierre Melville
Sieranevada (2016), reż. Cristi Puiu
Spragnieni miłości (2000), reż. Wong Kar Wai
Szczęście (1965), reż. Agnes Varda
Świadek mimo woli (1984), reż. Brian de Palma
Taksówkarz (1976), reż. Martin Scorsese
Tam, gdzie rosną poziomki (1957), reż. Ingmar Bergman
To wspaniałe życie (1946), reż. Frank Capra    
Trzecia część nocy (1971), reż. Andrzej Żuławski
Ucieczka skazańca (1956), reż. Robert Bresson
Wall-E (2008), reż. Andrew Stanton
Windą na szafot (1958), reż. Louis Malle
Wstręt  (1965), reż. Roman Polański
Wyspa (2006), reż. Paweł Łungin
Za starzy na śmierć (2019), reż. Nicolas Winding Refn, Ed Brubaker