
Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #10
Niektórzy nadal bawią we Wrocławiu na Nowych Horyzontach, ale reszta świata ma szansę zerknąć na jedną z 7 premier. Dystrybutorzy stworzyli dość szalony zestaw,

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #9
W cieniu Nowych Horyzontów do kin wchodzą tylko 4 premiery. Dla wszystkich, którzy nie pojechali do Wrocławia, mamy kilka propozycji na kinowe atrakcje. Na

Czas wojny – recenzja filmu „Dunkierka”
„Dunkierka” to film, który od pierwszych dni zdjęciowych, nieprzerwanie budzi w widzach olbrzymie emocje. Kiedy jego długo wyczekiwana premiera doszła do skutku, sytuacja mogła rozwinąć

Papierowy tygrys – recenzja filmu „Dunkierka”
Jeśli chcecie się dowiedzieć, dlaczego „Dunkierka” może się podobać, zapraszam do tekstu Marcina. Natomiast ja wkładam kij w mrowisko i pokazuję drugą stronę medalu, przyglądając

Początki nowoczesnej medycyny – recenzja serialu „The Knick”
Knick to szpital dla białych ludzi, mieszący się w jednej z mniej zamożnych dzielnic Nowego Yorku. Mamy początek XX wieku, kiedy to medycyna wciąż raczkowała.

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #8
Ostatni weekend lipca przynosi 6 premier kinowych. Jeśli nie bawicie akurat nad Bałtykiem lub nad jednym z mazurskich jezior czym prędzej ruszajcie do kina.

Mieć czy być? – recenzja filmu „Olli Mäki. Najszczęśliwszy dzień jego życia”
Film Juho Kuosmanen został oparty na faktach. Olli Mäki, piekarz z fińskiej Kokkoli w latach 50. zdobył tytuł mistrza Europy wagi piórkowej, po czym przeszedł

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #7
W ten weekend królowa może być tylko jedna i z pewnością nieliczni się oprą, żeby nie pójść na „Dunkierkę”. Oprócz filmu Nolana do kin

Diabeł za kółkiem – recenzja filmu „Baby Driver”
Edgar Wright to twórca, który już kilkukrotnie udowodnił, że potrafi przygotować wykwintne danie z popkulturowej pulpy, zdobywając tym serca widzów. Serwował nam już zombie, kosmitów,

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #6
Sezon letni w pełni, o czym świadczą też premiery kinowe. Na ekrany trafia tylko 5 nowych filmów, wszystkie utrzymane w luźnym tonie. Pogoda nadal

Puzderko pełne wspomnień – recenzja filmu „Aquarius”
Kleber Mendonça Filho, twórca ciepło przyjętych „Sąsiedzkich dźwięków” długo kazał czekać na swoje kolejne dzieło. Film pokazywany w zeszłym roku na festiwalu w Cannes udowadnia,

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #5
Do kin trafiło 6 nowych filmów. Amerykański heist movie, polska komedia z historią w tle, apokaliptyczny horror, kino zemsty z Danii, szwedzka animacja dla

Londinium Calling – recenzja filmu „Król Artur: Legenda miecza”
Ciężko doliczyć się ile to już razy historia Króla Artura była przenoszona na wielki ekran. Od najbardziej docenianych adaptacji tej historii minęły dekady. Najświeższą próbą

The time to kill is now – recenzja filmu „Lady M.”
Katherine ma prawo czuć się jak przedmiot. Ojciec sprzedaje ją jako dodatek do nieruchomości, przez co zmuszona jest do ślubu z bogatym dziedzicem, Alexandrem. W

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #4
Przełom czerwca i lipca pod względem premier kinowych wygląda całkiem przyzwoicie. Na widzów kin arthousowych czekają intrygujące pozycje z czołowych festiwali, a w głównym

Arystokratyczny humor – recenzja filmu „Martwe Wody”
Film Bruno Dumonta całkowicie wyłamuje się ze schematów. Absolutnie nie daje się jednoznacznie sklasyfikować, jednak chyba najbliżej mu gatunkowo do czarnej komedii. Jest groteskowym zaprzeczeniem

Nie trzeba mówić nic – recenzja filmu „Czerwony Żółw”
Dzięki inicjatywie Scope 100 mamy wreszcie okazję obejrzeć w Polsce efekt współpracy japońskiego studia Ghibli z reżyserem Michaelem Dudokiem de Witem. „Czerwony Żółw” to nietuzinkowa,

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #3
Na rodzime ekrany trafia aż 9 nowych filmów. Szkoda, że w sumie tylko jeden wzbudza szybsze bicie naszych kinomańskich serduszek. Co tu dużo mówić,

W życia wędrówce, na połowie czasu – recenzja filmu „Słodkich snów”
Goszczące obecnie w kinach „Słodkich snów” daje asumpt do zapoznania się z twórczością weterana włoskiej kinematografii. Marco Bellocchio adaptuje tym razem książkę Massimo Gramelliniego. Reżyser

Czy to koniec kariery Zygzaka McQueena? – recenzja filmu „Auta 3”
Po 7 latach od premiery poprzedniej części, której osią fabularną były kryminalno-mafijne przekręty, Pixar wraca z kolejną odsłoną losów znanej czerwonej wyścigówki. Jest to powrót

Rodzina słowem silna – recenzja filmu „Sieranevada”
„Sieranevada” to zrealizowana z zegarmistrzowską precyzją wiwisekcja rodzinnych relacji. Film Cristiego Puiu z jednej strony wiele mówi o rumuńskich narodowych tradycjach, a przy tym jest

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #2
Ostatnio narzekaliśmy na niezbyt zajmującą listę premier, w tym tygodniu mamy jeszcze gorszą posuchę. Dystrybutorzy najwyraźniej uznali, że w okolicach Bożego Ciała widzowie raczej

Na krawędzi – recenzja serialu „House of Cards” (sezon 5)
Powrót „House of Cards” okazuje się krwawy i wciągający, ale niestety nowi scenarzyści nie znają umiaru. Underwoodowie w ich interpretacji stają się wyzbytymi ludzkich cech

Był sobie chłopiec – recenzja filmu „Serce z kamienia”
Islandia stanowi dla mnie prawdziwy fenomen. Państwo, które swoją populacją nie przekracza liczby mieszkańców Lublina, a jednak regularnie potrafi zachwycać cały świat. Jej reprezentacja piłkarska

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #1
Kinowe premiery na najbliższy tydzień nie prezentują się oszałamiająco. Dystrybutorzy przygotowali w sumie 7 filmów. Powoli widać, że zaczyna się sezon ogórkowy, bo coraz

Cud-kobieta – recenzja filmu „Wonder Woman”
Po nie do końca trafionych eksperymentach, jakimi okazały się „Batman v Superman” i „Legion samobójców” studio Warner postanawia zagrać bezpieczną kartą. „Wonder Woman” to dosyć

Słodko-gorzka cukinia – recenzja filmu ”Nazywam się Cukinia”
Dziecko z patologicznej rodziny przypadkowo zabija swoją matkę alkoholiczkę, kiedy ta pijana próbuje wymierzyć mu karę cielesną. Osierocone trafia do domu dziecka, w którym jest

Nie taki diabeł straszny – recenzja filmu „Szatan kazał tańczyć”
Fragmentaryczna struktura „Szatan kazał tańczyć” Katarzyny Rosłaniec na pozór przypomina godardowskie eksperymenty z formą. Niestety reżyserce nie udaje się ukryć pod kunsztowną skorupką równie intrygującej

Telewizyjna rodzina – recenzja serialu „Frasier”
„Frasier” to nie tylko główne źródło wiedzy Amerykanów o psychologii. To przede wszystkim ostatni pomnik czasów, w których sitcomy robiono z sercem. Ze wszystkimi wadami

Stan Wojenny Anno Domini 2017 – recenzja filmu „Najpiękniejsze fajerwerki ever”
Ostatnim polskim filmem, zakwalifikowanym do głównego konkursu Cannes był powstały grubo ponad dekadę temu „Pianista”. Wobec takiego niedosytu pozostaje nam tylko cieszenie się z mniejszych