
Miłość w czasach zarazy – recenzja filmu „Zgoda”
Macieja Sobieszczańskiego mogliśmy poznać do tej pory jako reżysera krótkometrażowych “Urodzin” na podstawie opowiadania Etgara Kereta oraz współautora filmu o Oskarze Dawidzkim, “Performer”. Pierwszy miał

Rzym, miasto grzechu – recenzja serialu „Suburra”
Inwestowanie w lokalne produkcje było znakomitym pomysłem ze strony włodarzy Netflixa. „Suburra” jest przykładem na to, że oderwanie się od wciąż eksploatowanego amerykańskiego krajobrazu i

Myślę, więc jestem – recenzja filmu „Blade Runner 2049”
Ostatnie lata w Hollywood to wciąż napływająca fala nostalgii. Producenci prześcigają się w pomysłach na reaktywację kolejnych kultowych marek. Wszak za przywołanie dziecięcych wspomnień dzisiejsi

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #18
Aż dziewięć filmów, z tego jedna trzecia wybitna według przynajmniej jednego członka redakcji. Szalejący za oknami orkan Ksawery wydaje się całkiem niezłą wymówką dla

Hart ducha nosi kobiece imię – recenzja filmu „Fantastyczna kobieta”
„Fantastyczna kobieta” to pełen szczerej prostoty film, który świetnie się ogląda w kinie po ciężkim tygodniu. Doświadczamy opowieści o miłości pary z dużą różnicą wieku:

Na jednej z dzikich plaż – recenzja filmu „Dziecko Apokalipsy”
W sennej atmosferze ostatnich dni lata, ciepłych letnich wieczorów spędzonych w towarzystwie przyjaciół i alkoholu, zawsze było dla mnie coś niesamowicie romantycznego i magicznego. Część

Jak z obrazka – recenzja filmu „Twój Vincent”
Jako miłośniczka animacji (nie tylko tych dla dzieci) i sztuki Vincenta van Gogha nie mogłam przegapić pierwszych pokazów tego filmu na festiwalu Nowe Horyzonty we

Harce na zgliszczach – recenzja filmu „Park”
“Park” pokazywany w zeszłym roku w ramach konkursu 1-2 na Warszawskim Festiwalu Filmowego trafił w piątek do polskich kin studyjnych. Film opowiada o grupie młodocianych

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #17
Po bardzo bogatym poprzednim tygodniu w ten weekend nie czeka nas zbyt wiele atrakcji, ale postaramy się jednak oddzielić ziarno od plew. Dystrybutorzy wprowadzają

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #16
Przed nami jeden z najciekawszych tygodni tego roku. Do kin wchodzi w sumie osiem premierowych filmów, z czego sześć zasługuje na to, aby się

Dorastanie na ekranie – recenzja serialu „Daria”
Serial animowany przedstawia losy dziewczyny imieniem Daria, która uczęszcza do liceum i jest antyspołeczna z wyboru. Nie zawiera przyjaźni, nie umawia się na randki, nie

Powtórka z rozrywki – recenzja filmu „Kingsman: Złoty krąg”
Duch inżyniera Mamonia unosi się nad najnowszym filmem Matthew Vaughna. Brytyjski reżyser najwidoczniej wziął sobie do serca stwierdzenie, że najbardziej lubi się melodie, które już

Sztuka dla sztuki – recenzja filmu „The Square”
W świecie kinowej krytyki ciężko o lepszą rekomendację dla filmu niż krótkie, a treściwe zdanie: „Zwycięzca Złotej Palmy w Cannes”. Polski dystrybutor prawdopodobnie uznał, że

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #15
Trzeci tydzień września upłynie nam pod znakiem komedii, aż cztery z siedmiu dzisiejszych premier zaliczają się do tego gatunku. Poza tym: zachowawcze kino środka,

Pensjonarskie żądze – recenzja filmu „Na pokuszenie”
Sofia Coppola swoją twórczością dowodzi, że jest w pełni autonomiczna artystką, zrzucając z siebie brzemię skojarzeń z bycia w pierwszej linii córką legendarnego ojca. Ta

Strach w przebraniu – recenzja filmu „To”
„To” było filmem wyjątkowym już w momencie promocji, na którą notabene wyłożone zostały niemałe środki. Chyba każdy widział czerwone baloniki przy scrollowaniu Facebooka. Adaptacja kultowej

Przekleństwa kobiecości – recenzja filmu „Mięso”
Wchodzenie w dorosłość zawsze niesie ze sobą smutne konsekwencje. Wyrwawszy się z ciepłego gniazda rodziców, młoda osoba nie doświadcza tylko niczym nieskrępowanej wolności. Widzi również,

Na krwawym szlaku – recenzja serialu „Blood drive”
Zachwycamy się Bergmanem. Cmokamy nad kunsztem Tarkowskiego. Fellini jawi się jako Bóg muz. A tymczasem gdzieś na wysypiskach sztuki filmowej lęgną się kolejne złe i

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #14
Zaczynający się właśnie tydzień nie należy do najbardziej obfitych filmowo. Sześć filmów, w tym cztery typowo multipleksowe, to stawka, w której nie trudno znaleźć

Victoria półśrodków – recenzja filmu „Powiernik królowej”
Brytyjczycy uwielbiają mówić o swojej historii. Niezliczona liczba produkcji filmowych oraz telewizyjnych dotyczących przeszłości wskazuje na wciąż niewygasłą potrzebę prowadzenia opowieści w kostiumie z innej

Na północy bez zmian – recenzja siódmego sezonu „Gry o tron”
Na początek musicie wiedzieć, że przystępuję do pisania recenzji z miejsca kogoś, kto nigdy nie był fanem „Gry o tron”. Jestem zwolennikiem pierwowzoru, „Pieśni lodu

Miłość jedno ma imię – recenzja filmu „Tanna”
Życie jest zbyt krótkie, by poznać wszystkie dzieła sztuki traktujące o miłości. To najważniejsze z ludzkich uczuć zdaje się być studnią bez dna, z której

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #13
Kończą się wakacje, więc dystrybutorzy zakasali rękawy, po części licząc na szkolną publikę, zaowocowało to tym, że mamy: aż 9 filmów, ale tylko 2

Podwójna przyjemność – recenzja filmu „Podwójny kochanek”
Po wyjątkowo powściągliwym, eleganckim, klasycznym wręcz „Frantzu”, François Ozon, jako jeden najbardziej eklektycznych europejskich filmowców, postanowił zwolnić hamulec i zapuścić się w zupełnie inne, choć

Sam Taylor-Ozon przedstawia – recenzja filmu „Podwójny kochanek”
Niektórzy twórcy mają na tyle mocną pozycję w filmowym światku, że mogą odpiąć wszelkie hamulce i zrealizować swoją wizję, jakakolwiek by ona była. Ale, czy

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #12
Po najgorszym tygodniu w historii naszego zestawienia przychodzi odwilż i kilka dobrze zapowiadających się filmów. W ten weekend w kinach będzie królował język francuski

Trudne sprawy po bułgarsku – recenzja filmu „Sława”
Nie ma gorszej i bardziej bezdusznej instytucji niż państwo, artyści lubią nam o tym regularnie przypominać, a jury wszelkich festiwali przypominanie to nagradzać. W najbliższy

Puszka Pandory – recenzja filmu „Annabelle: Narodziny zła”
Uniwersum “Obecności” rozrasta się coraz bardziej, po dwóch odsłonach walki z demonami małżeństwa Warrenów, i nieudanej “Annabelle”, przyszedł czas na drugą część tej ostatniej. Na

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #11
Nie pamiętamy, aby któryś line-up weekendowego repertuaru kin wzbudzał w nas mniej ochoty na wizytę w ciemnej sali niż ten. Dobrze, że można włączyć

W objęciach romantyzmu – recenzja filmu „Królewicz olch”
Po zaskakującym „Baby Bump” Kuba Czekaj nie zwalnia tempa i w swoim kolejnym filmie znowu zajmuje się trudnym etapem dorastania. Jak młodzieńcze fantazje wytrzymają starcie