Upalna pogoda, arktyczna kinowa klimatyzacja i mnogość festiwali; to wszystko nie sprzyja chodzeniu na seanse repertuarowe. Przygotowaliśmy dla Was listę dziesięciu pozycji, mających swoje premiery w lipcu i sierpniu, a których nie wolno przegapić. Od blockbusterów przez kino środka, po dokumenty i arthouse. Kino sz(t)uka wyjścia, a Wy poszukajcie wejścia na te filmy!
10. Whitney
Średnia: 6,50/10
2 oceny
No spoko dokument, druga połowa i powolna droga na dół mnie wykończyła psychicznie.
Macdonald meandruje wokół obrazów z życia diwy, które składają się w tren na jej cześć. Znajduje też miejsce na grzeszki i słabości.
9. Lato
Lubiany w Cannes, lubiany i w Polsce. "Lubiany" to chyba najlepszy przymiotnik na określenie nowego obrazu Kiryła Serebrennikowa. Piękna i estetyczna pocztówka z epoki, ze świetną muzyką, ukochanymi przez reżysera wstawkami animowanymi i scenami nierzeczywistymi. Fabuła ma nie przeszkadzać widzowi w dobrej zabawie i nie psuć samopoczucia, aczkolwiek co bardziej uparci krytycy znajdą tu także metakomentarz do braku oporu młodych Rosjan wobec opresyjnych rządów.
Średnia: 6,57/10
7 ocen
To się (nie) zdarzyło między marzeniami a rzeczywistością: jeśli pragniesz więcej, już jesteś zgubiony. Pewna reżyseria i zręczna żonglerka formą (teledyski!).
Ugrzeczniony bunt od linijki. Mało widać przeciw czemu wymierzony. Bardziej portret marzycieli zapatrzonych w zachód. Nostalgiczny crowd-pleaser, ale piękny.
Ładny, niewymagający film na wieczór. Klimat i aktorstwo na plus. Szkoda, że scenariusz nie dorównuje aranżacjom muzycznym.
Ładna wydmuszka. Doceniam meta przekaz, ale nie jestem pewien czy go sobie nie wymyśliłem.
Przefajnowany (nazbyt liczne wstawki z zachodnimi hitami, itp.), ale ogląda się całkiem przyjemnie, nóżka chodzi. Starshenbaum zostanie gwiazdą.
Za mało buntu, za dużo cukru
Nawet przyjemne to było.
8. Jak rozmawiać z dziewczynami na prywatkach
Średnia: 6,88/10
8 ocen
Zbuntowany Punk Rock i przybysze z kosmosu. Film absolutnie szalony i niepowtarzalny. Ma coś ze starych filmów Gilliama.
Love story dla marzycieli: kosmiczne pomysły i urzekająco naiwna fabuła tworzą coś niecodziennego. Ocena w górę za śpiewającą Fanning i odjechaną rolę Kidman.
Kocham ten klimat, tą muzykę, te pomysły, Gaimana, wszystko. Ale nie jestem obiektywny bo mógłbym patrzeć godzinami na Elle spacerującą w tym płaszczu.
Queerowa wrażliwość Mitchella doskonale współgra z szalonymi pomysłami Gaimana. Gwałty, kanibalizm, punk - brzmi jak idealne nocne szaleństwo
Punkowy pazur vs new age'owy odlot. Nie sądziłem, że mimozowata Elle jest w stanie wykrzesać trochę dzikiej energii. Trzeci akt nieco odstaje.
Klimat, muzyka, kostiumy, technicznie to na prawdę perełka. Niestety nie mogę powiedzieć tego samego o scenariuszu.
Obdarza sowitą dawką punkowej energii + fajna ścieżka dźwiękowa i udane występy młodych <3 Elle i Alex <3 Film traci, gdy oboje znikają gdzieś w tłumie.
Punk, rzyganie do ust, kanibalistyczna piosnka i "cielesne momenty" dają radę. Niestety Mitchell badając grupy/pokolenia zawarł tu patos tłumnych zachowań.
7. Krzysiu, gdzie jesteś?
Co prawda niewielu członków redakcji zechciało skonfrontować się ze wspomnieniami i niczym tytułowy Krzyś ponownie spotkać Puchatka z jego ferajną. Ci którzy zdecydowali się przyznają jednak, że warto było z powrotem poczuć się dzieckiem, choćby na niecałe dwie godziny.
Średnia: 7/10
2 oceny
Przeurocza, pełna humoru i ucząca wartości baja podążają tropem "Marzyciela", chusteczki się przydadzą i nawet polski dubbing daje radę (Bralczyk).
Zgrabnie wplata morał o tym, że zawsze warto pielęgnować wewnętrzne dziecko. Puchatek i Kłapouch kradną spektakl. Las był Stumilowy...
6. Iniemamocni 2
Średnia: 7,20/10
5 ocen
Dwójka dużo lepsza od pierwszej części. Główny twist do przewidzenia ale zaskakująco głęboko jak na bajkę pokazane dramaty w rodzinie i małżeństwie
Pixar gra we własnej lidze, ale do dużego wow daleko. Giacchino dostarcza siarczystego score'u, a Jack-Jack humoru. Tylko historia taka sobie
Lepiej wypada jako familijna komedia obyczajowa na sterydach niż kino superbohaterskie. Wygrywa drugim aktem. Villain z lepszą motywacją niż w większości MCU
Udana kontynuacja, może nie ma tej świeżości oryginału, ale przebija go jako całość
Jak na Disneya nie było źle, jak na Pixara już trochę gorzej. Sympatyczny scenariusz pozostawia posmak po raz kolejny odgrzanego kotleta.
5. McQueen
Średnia: 7,40/10
5 ocen
Historia projektanta nie potrzebuje rewolucyjnej formuły przedstawienia, działa na wielu płaszczyznach mimo to, chapeau bas dla twórców za dostrzeżenie tego.
Mroczny i ze stylem, trochę taki jak sam McQueen. Bardzo klimatyczna ścieżka dźwiękowa z muzyką Nymana.
Szkoda że taki przełamujący bariery twórca dostał tak schematyczny film. Dzięki rewelacyjnej historii działa emocjonalnie ale raczej pomimo działań reżysera.
Typowy, acz solidnie wykonany dokument o artyście. Cała siła w bohaterze, który działał na stosunkowo mało mi znanym polu
Miałem ciary na plecach podczas pokazów mody (robot!), tylko całą zasługę mają chore pomysły McQueena i muzyka Nymana, a nie twórcy.
4. Człowiek delfin
Kolejny dokument na naszej liście. Jedna z największych rewelacji majowego festiwalu Millenium Docs Against Gravity i prawdziwa opowieść o człowieku, który zainspirował "Wielki błękit" Luca Bessona. Film przez polskie kina przeszedł raczej niezauważony przez szerszą publikę ale zaświadczamy, warto polować na tego delfina, gdzie się da!
Średnia: 7,50/10
2 oceny
Gratka dla fanów „Wielkiego błękitu”, która jednak nie gloryfikuje całkowicie bohatera, pełna przepięknych zdjęć podwodnych
Hołd dla fascynującego człowieka (nurek, przyjaciel morskich stworzeń, rekordzista, a nawet reżyser porno i kierowca ZZ Gabory). Całkiem przyjemny.
3. Mission: Impossible - Fallout
Dokumenty, animacje – to wszystko jest wspaniałe i porywające, ale szczególnie w wakacje, nie ma jak dobry "akcyjniak". Najnowsza odsłona przygód Ethana Hunta znów zachwyciła zarówno widzów jak i krytyków, a co ważniejszej dała nam pogląd jak prezentuje się Henry Cavil jako bad-boy z wąsami. Kino szpiegowskie nie umiera nigdy!
Średnia: 7,5/10
4 oceny
Puszczam płazem dialogi i nazbyt bondowski finisz, gdy pościg trwa na okrągło. Scena w szalecie - mistrz. Basza Cavill i trzpiotka Kirby <3
Cruise jest jak wino, a McQuarrie wie o co w tej zabawie chodzi, świetna zabawa na bardzo wysokich obrotach
Jedynie kiepska końcówka do wycięcia, ale reszta trzyma uwagę widza i dostarcza zastrzyk adrenaliny raz po raz. Świetny Cavill <3 Kirby też mnie ujęła
Fabuła na ślinę, dialogi na kolanie. To tylko pretekst żeby Tom mógł dać z siebie jeszcze więcej. I daje, a Cavill wypada nawet lepiej! Sekwencje akcji świetne.
2. Pod ciemnymi gwiazdami
W redakcji uwielbiamy horrory i nie wyobrażamy sobie miesiąca bez jakiejś perełki tego cieszącego się złą sławą gatunku. Najlepszym filmem grozy jaki nawiedził polskie kina w lipcu i sierpniu bez najmniejszych wątpliwości była ta skromna, brytyjska produkcja. Opowieść osnuta na kanwie prawdziwych morderstw , które wstrząsnęły wyspą Jersey w latach 70 i 80 zachwyca swoim niespiesznym tempem i niepokojącym klimatem.
Średnia: 7,75/10
8 ocen
Mrok pełza sobie po zwyczajnych ludziach tuląc ich ignorancję, pychę, konwenanse. Światło mieni się wśród dzikości i brudu. Nastąpi spotkanie tych światów.
Przebudzenie bestii, narodziny świadomości: wolność woła, ale wpierw trzeba rozbić szklaną klatkę, raniąc siebie i stojących blisko. Umrzeć i odrodzić się.
Atawistyczne ciągoty, transgresja, bohaterka w tyglu. Na pograniczu gotyckiej baśni i pensjonarskiego romansu. Formalne cudo, Buckley wprost stworzona do roli.
Gdy wewnętrzna bestia wyrywa się z okowów, a historia igra z oczekiwaniami widzów.
Człowiek człowiekowi bestią. Tkwi ona w każdym, ale objawia się z różną mocą i na różne sposoby - jedne bardziej akceptowane społecznie, inne mniej.
Gdy mętna przeszłość złączy niepokornych w czułym uścisku. Próba przywrócenia równowagi między światłem i mrokiem sprowadzi chaos. Świetny duet Buckley-Flynn
Mimo mętliku w drugiej połowie to przekonująca historia miłosnego zaślepienia. Trzeba wziąć pod lupę Pearce'a i płomiennowłosą Buckley
Dobry horror jest dobry. Zostawia dwie drogi interpretacji i pytania.
1. Zama
Zwycięża u nas film kafkowski, utrzymany przy tym w duchu Herzoga i z silnymi naleciałościami estetyki slow-cinema. Czyż to nie brzmi jak idealny arthouse? Produkcja wyróżniana w co drugim branżowym podsumowaniu 2017 roku, po wielu miesiącach dotarła nad Wisłę i zachwyciła nas wszystkich. Niektórzy narzekają na tempo, inni na to że Lucrecia Martel nie wybacza niedyspozycji fizycznej, ale to wszystko szczegóły. Dajmy się porwać tej teoretycznie odległej, ale tak współczesnej i bliskiej nam historii.
Średnia: 7,83/10
6 ocen
Piękne kino pielęgnujące tajemnicę. Martel rozrzuca sporo tropów (kryzys męskości, utrata własnej tożsamości, satyra na kolonializm) i humoru.
Marzenia są bez wartości, ale swym pięknem utrzymują nas przy życiu. Zama szuka, choć nie wie czego. W tym nieudolnym poszukiwaniu zawiera się sens egzystencji.
Udręka Zamy kontrastuje niesamowicie z naturą upstrzoną soczystymi barwami, wyposażoną w łagodne dźwięki, a powolne tempo nie uspokaja wewnętrznego rozedrgania.
Jakbyśmy chcieli wymieszać Buñuela z Herzogiem w duchu Aferim!, to byłaby podobna mieszanka, a jednak nie do końca to. Osobna rzecz, dziwaczna i fascynująca.
Kafka w tropikach. Urzeka wyobraźnią, chociaż długo trzeba czekać aż sie wsiąknie w klimat.
Intrygująca i trochę męczącą podróż. Biurokratyczne uwikłanie i duszne tropiki rodzą trudny do określenia niepokój. Wymaga cierpliwości.
Pozostałe filmy:
Człowiek bez pamięci – 1 ocena, średnia: 7,00/10 NASZA RECENZJA
Szpieg, który mnie rzucił – 1 ocena, średnia 7,00/10 NASZA RECENZJA
Ant-man i Osa – 2 oceny, średnia 6,5/10
Niezwykła podróż fakira, który utknął w szafie – 2 oceny, średnia 6,5/10
Nieposłuszne – 5 ocen, średnia: 6,20/10
Obietnica poranka – 5 ocen, średnia 6,00/10 NASZA RECENZJA
Na plaży Chesil – 3 oceny, średnia 6,00/10
Berek – 2 oceny, średnia 6,00/10
Blanka – 2 oceny, średnia 6,00/10
Też go kocham – 1 ocena, średnia 6,00/10
Tajemnica objawienia – 1 ocena, średnia 6,00/10
Loveling – 4 oceny, średnia 5,75/10 NASZA RECENZJA
41 dni nadziei – 2 oceny, średnia 5,50/10 NASZA RECENZJA
Oko na Julię – 2 oceny, średnia 5,50/10
Młodzi Tytani: Akcja! – film – 2 oceny, średnia 5,50/10 NASZA RECENZJA
Księgarnia z marzeniami – 3 oceny, średnia 5,33/10 NASZA RECENZJA
Niepoczytalna – 3 oceny, średnia 5,33/10
Człowiek, który zabił Don Kichota – 10 ocen, średnia 5,20/10 NASZA RECENZJA
Do zobaczenia w zaświatach – 3 oceny, średnia 5,00/10 NASZA RECENZJA
Bajecznie bogaci Azjaci – 3 oceny, średnia 5,00/10
Mamma Mia! Here We Go Again – 2 oceny, średnia 5,00/10
Mroczne umysły – 2 oceny, średnia 5,00/10
Drapacz chmur – 1 ocena, średnia 5,00/10
Sicario 2: Soldado – 1 ocena, średnia 5,00/10 NASZA RECENZJA
Sztuka kłamania – 1 ocena, średnia 5,00/10
Rodziny się nie wybiera – 1 ocena, średnia 5,00/10
303. Bitwa o Anglię – 3 oceny, średnia 4,65/10
Ostatnie prosecco hrabiego Ancillotto – 2 oceny, średnia 4,50/10 NASZA RECENZJA
Bez litości 2 – 1 ocena, średnia 4,00/10
The Meg – 1 ocena, średnia 4,00/10
Dywizjon 303. Historia prawdziwa – 5 ocen, średnia 3,40/10
Neapol spowity tajemnicą – 4 oceny, średnia 3,25/10 NASZA RECENZJA
Fatum Elizabet – 1 ocena, średnia 3,00/10
Odnajdę cię – 1 ocena, średnia 3,00/10
The Hollow Child – 1 ocena, średnia 3,00/10
Pierwsza noc oczyszczenia – 1 ocena, średnia 3,00/10
Patryk – 1 ocena, średnia 2,00/10