
Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #34
Porównując obecne premiery, z tym co widzieliśmy przez ostatnie dwa tygodnie, przed oczami klaruje nam się wizja przyczajonego przy komputerze grafika, który czeka na ogłoszenie

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #33
Każdy rewelacyjny kinowy okres musi napotkać też na gorsze tygodnie. Dwie z ośmiu wczorajszych premier są powszechnie chwalone, aczkolwiek nie bez zastrzeżeń, dwie powszechnie krytykowane.

Za wszelką cenę – recenzja filmu „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri”
Martin McDonagh jest Midasem w świecie współczesnej sztuki. Czego się nie dotknie, od razu zamienia w złoto i w przeciwieństwie do losów mitycznego króla –

Jeszcze w zielone gramy – recenzja filmu „Plan B”
Jak mawia klasyk, to życie pisze najlepsze scenariusze. Z tego też względu kreślenie dalekosiężnych planów może wywołać li tylko chichot losu. Idąc tym tropem, Kinga

Kolorowe nic – recenzja filmu „Good Time”
Robert Pattinson to nie jest już wymuskany młodzieniec rodem z kolejnych części „Zmierzchu”, do którego wzdychały miliony dziewcząt na całym globie. Aktor zdążył od tamtego

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #32
Po rewelacyjnym poprzednim tygodniu, przyszedł czas na trochę posuchy wśród premier. Najciekawsze z nich, to film, na którym po pokazach w Wenecji nie pozostawiono suchej

Popcorn i duże nachosy poproszę – recenzja filmu „Gra o wszystko”
Prowadzone przez najlepszych choreografów bójki, wybuchające samochody, dziury w niebie, z których wylewają się kosmici. Tego wszystkiego nie uświadczymy w filmach współtworzonych przez Aarona Sorkina.

Ostatnia rodzina – recenzja filmu „Happy End”
Widmo krąży po Europie – widmo katastrofy. Powszechnie uważa się, że okres stabilizacji dobiega końca, zaś cywilizacja zachodnia w bolesnych konwulsjach kieruje się w stronę

W potrzasku – recenzja filmu „Dzikie róże”
Być może, z uwagi na dosadność formy, najchętniej patrzy się dziś w kinie polskim na wieś przez pryzmat filmografii Wojciecha Smarzowskiego. Mieszkaniec zaścianka o twarzy

Let’s do „Glee” again! – recenzja filmu „Król rozrywki”
Rok 2017 w polskich kinach przyniósł nam zarówno wybitny musical („La La Land”), jak i ponadprzeciętną kreację Hugh Jackmana (w „Loganie”). Jako że bogowie dziesiątej

Krętą ścieżką do korzeni – Recenzja filmu „Na drodze mlecznej”
Najnowszy film twórcy słynnego „Undergroundu” na premierę w polskich kinach musiał czekać ponad rok od pierwszych pokazów na festiwalu w Wenecji. W dodatku był wyświetlany

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #31
Pierwsze dni nowego roku obficie obrodziły w interesujące produkcje. Do kin wchodzi aż 8 filmów, z czego co najmniej połowa wydaje się warta obejrzenia Jednoznaczny

Hakerska utopia – recenzja serialu „Mr. Robot” (sezon 3)
A co gdyby zlikwidować wszystkie nasze długi? Usunąć historię kredytową. Brzmi dobrze, prawda? Sprawić, że wszyscy będą równi… ale pod względem nieposiadania niczego. A gdybyśmy

Prawda nas wyzwoli? – recenzja filmu „The Party”
W styczniu 2017 roku serca Polaków podbiło wprowadzone przez Aurorę włoskie „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie”. Dystrybutor wyciągnął wnioski z tego sukcesu i chce

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #30
Przed nami ostatni kinowy tydzień roku. Wszystkie najważniejsze karty zostały już rozdane, nie oznacza to jednak, posuchy. Repertuar prezentuje się dość różnorodnie i jest w

Zatrzymać zegar – recenzja filmu „Louise nad morzem”
Wielka szkoda, że “Louise nad morzem”, animacja stworzona przez Jeana-Françoisa Laguionie, nie ma szans dotrzeć do szerszej publiczności. Francuski film wpisuje się bowiem w nurt

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #29
Weekend poprzedzający święta Bożego Narodzenia to nie najlepszy moment dla nowych premier i nie chodzi tu tylko o świąteczną gorączkę, ale też o całkiem świeże

Gra o honor – recenzja filmu „Wojna płci”
Lata 70. to niezwykle ważny okres dla amerykańskich kobiet. To czas feminizmu drugiej fali, którego jednym z najważniejszych postulatów była równość na rynku pracy. Nic

Nowy porządek – recenzja filmu „Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi”
Rian Johnson to prawdziwy wywrotowiec. Po klasycznym, lecz bardzo bezpiecznym „Przebudzeniu mocy” J.J. Abramsa, odbił w zupełnie innym kierunku. „Ostatni Jedi” to powiew świeżości, wręcz

Nic dwa razy się nie zdarza – recenzja serialu „Belfer” (sezon 2)
Pod koniec października „Belfer” powrócił z pierwszym odcinkiem drugiego sezonu. Poprzedzała go jednak tajemnicza kampania reklamowa rozpoczęta z dużym wyprzedzeniem. Po fali wszechobecnych medialnych zachwytów

Chicago is the new NY – recenzja filmu „I tak cię kocham”
Wakacje raczej nie łączą się z dobrym kinem. Rozleniwiony wysokimi temperaturami i relaksacyjnymi urlopami widz według dystrybutorów woleć będzie „Valeriana” od „Manchester by the Sea”.

Ballada o tym, że nie giniemy – recenzja filmu „Coco”
Niech nikogo nie zmylą pstrokate plakaty, z których spoglądają uśmiechnięte buźki animowanych bohaterów – w „Coco” o wiele poważniej i dojrzalej podejmowane są sprawy życia

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #28
Chyba już wszyscy zdążyliśmy się przyzwyczaić do faktu, że każdy nowy film sygnowany znakiem Star Wars spycha konkurencję na margines. Nie ma się z resztą

Podnosząc się z błota – recenzja filmu „Mudbound”
„Mudbound” pozytywnie zaskakuje doborowymi kreacjami aż siedmiorga aktorów, dzięki którym zdawałoby się typowa opowieść o podnoszeniu się z tragedii życiowych wybija się ponad przeciętność. Estetyka

Narodziny legendy – recenzja filmu „The Disaster Artist”
Nakręcenie filmu, określanego przez wielu jako najgorszego w historii, chluby nie przynosi, niemniej jednak to dzięki temu „The Room” Tommy’ego Wiseau osiągnął status niemalże kultowego.

Na co do kina? Cotygodniowy przegląd premier #27
Po tygodniu proponującym naprawdę ciekawe opcje, trafił nam się dużo bardziej ubogi. Najwyraźniej dystrybutorzy już robią w kinach miejsce na najnowszą część Star Wars, która

Puste historie – recenzja filmu „Atak paniki”
Udana polska komedia, brzmi to w ostatnich latach trochę jak oksymoron. Kolejne „Volty”, „Wkręceni” i „Kobiety bez wstydu” wzbudzały w widzach raczej zażenowanie niż autentyczną

Zbrodnia w tak pięknych okolicznościach przyrody – recenzja filmu „Morderstwo w Orient Expressie”
Kiedy na jaw wyszło, że nakręcona ma zostać kolejna adaptacja „Morderstwa w Orient Expressie”, jeden z moich znajomych uznał, że stworzenie kryminału na podstawie historii,

O sztuce jako życiu – recenzja filmu „Serce miłości”
Polskich eksperymentów filmowych w kinach jak na lekarstwo, także z tym większym zainteresowaniem wyczekiwano najnowszego obrazu Łukasza Rondudy. Wojciech Bąkowski, Zuzanna Bartoszek, a w tle

Allen w sosie własnym – recenzja filmu „Na karuzeli życia”
Wielu już było astrologów i wszelkiej maści proroków próbujących ustalić datę końca świata. Każdy poniósł klęskę, Ziemia wciąż się kręci. Bogatsi w wiedzę od poprzedników,