Poniżej znajdziecie zbiór naszych publikacji związanych z 21. edycją Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty, odbywającego się w dniach 12-22 sierpnia 2021 we Wrocławiu, a za pośrednictwem platformy VOD Nowe Horyzonty w dniach 12-29 sierpnia.
WOKÓŁ FESTIWALU
RECENZJE
KONKURS
POKAZY GALOWE

Dlaczego ja? – recenzja filmu „Bohater” – Nowe Horyzonty

Śpiąca Królewna – recenzja filmu „Początek” – Nowe Horyzonty

Po prostu miłość – recenzja filmu „Vortex” – Nowe Horyzonty

Bez serc, bez ducha, to szkieletów ludy! – recenzja filmu „Memoria” – Cannes 2021

Najbardziej szczere jest kłamstwo – recenzja filmu „Paryż, 13 dzielnica” – Cannes 2021

Rola ojca – recenzja filmu „Titane” – Cannes 2021

Hiroszima nie należy do nas – recenzja filmu „Drive My Car” – Cannes 2021

Sceny z życia reżyserskiego – recenzja filmu „Wyspa Bergmana” – Cannes 2021

Nigdy nie będziesz szła sama – recenzja filmu „Lingui” – Cannes 2021

Szarość mieści w sobie wszystkie barwy – recenzja filmu „Wszystko poszło dobrze” – Cannes 2021

Jesień – recenzja filmu „Mała mama” – Berlinale 2021

Narodu obrażanie – recenzja filmu „Niefortunny numerek lub szalone porno” – Berlinale 2021
MISTRZOWIE

Piękny ogród otaczał go – recenzja filmu „Dzienniki ewoinpreis” – Nowe Horyzonty

Nawet wielcy upadają – recenzja produktu „Trzy piętra” – Cannes 2021

Wokulski kocha Izabelę – recenzja filmu „Historia mojej żony” – Cannes 2021

Bez znieczulenia, jak tu można żyć? – recenzja filmu „Gorączka” – Cannes 2021

Nie obchodzi mnie, że przejdziemy do historii jako hipokryci – recenzja filmu „Kolano Ahed” – Cannes 2021

Zatańczyć walca w burzy – recenzja „Annette” – Cannes 2021

Komedie i przysłowia – recenzja filmu „W pętli ryzyka i fantazji” – Berlinale 2021

Patrz uważnie – recenzja filmu „Zero” – WATCH DOCS

Wyzwolenie – recenzja filmu „Ulbolsyn” – Tallinn Black Nights

Historie małżeńskie – recenzja filmu „Kobieta, która uciekła” – Berlinale 2020
RETROSPEKTYWA: CHANTAL AKERMAN
ODKRYCIA

Rybak lubi pływać – recenzja filmu „Luzzu” – Nowe Horyzonty

Intymne oświetlenie – recenzja filmu „W świetle dnia” – Nowe Horyzonty

Odyseja rodzinna 2021 – recenzja filmu „W drogę!” – Nowe Horyzonty

Jestem tylko zasobem – recenzja filmu „Przejażdżka z Jackiem” – Nowe Horyzonty

Indusi szli – recenzja filmu „Kamyki” – Rotterdam 2021

Pozycja dziecka – recenzja filmu „Fortuna – dziewczynka wśród olbrzymów” – Tallinn Black Nights
ALE KINO+
TRZECIE OKO: PORYWACZKI CIAŁ
FRONT WIZUALNY

W macierzy spojrzeń – recenzja filmu „Dziewczyna i pająk” – Nowe Horyzonty

Nigdy nie było tak pięknej nocy – recenzja filmu „Na Księżyc” – Nowe Horyzonty

Reinkarnacja kobiety w wodzie – recenzja filmu „Wściekły błysk” – Nowe Horyzonty

Umywać ręce – recenzja filmu „Higiena społeczna” – Nowe Horyzonty

Klasa umarła – recenzja filmu „Krwiopijcy” – Nowe Horyzonty

Matka – recenzja filmu „La Verónica” – Tallinn Black Nights
NOCNE SZALEŃSTWO
POKAZY SPECJALNE
SEZON

Migracja wewnętrzna – recenzja filmu „Zabij to i wyjedź z tego miasta”

Bliskowschodnie antyporno – recenzja filmu „Notturno” – NH/AFF

Na los szczęścia, Gundo! – recenzja filmu „Gunda” – NH/AFF

Chleba i igrzysk – recenzja filmu „Noc królów” – NH/AFF

Symulacja – recenzja filmu „Niepamięć” – NH/AFF

El ángel exterminador – recenzja filmu „Nowy porządek” – NH/AFF

Love is Strange – recenzja filmu „DAU. Natasza”

Dzikość serca – recenzja filmu „Ema”

Dziecko Hioba – recenzja filmu „Berlin Alexanderplatz” – Berlinale 2020

Pacem in Terris – recenzja filmu „Słudzy” – Berlinale 2020
POKAZY NA RYNKU

Migracja wewnętrzna – recenzja filmu „Zabij to i wyjedź z tego miasta”

Symulacja – recenzja filmu „Niepamięć” – NH/AFF

Ambiwalencja – recenzja filmu „Szarlatan”

Dzikość serca – recenzja filmu „Ema”

Niebo i ziemia – recenzja filmu „Biały, biały dzień”

Dziecko Hioba – recenzja filmu „Berlin Alexanderplatz” – Berlinale 2020

Pacem in Terris – recenzja filmu „Słudzy” – Berlinale 2020

Skóra, w której żyję – recenzja filmu „Deerskin”

Underground – recenzja filmu „Parasite”
