Kto otrzyma Wielką Salę? – podsumujemy 16. festiwal Pięć Smaków wg gridu Pełnej Sali

Skończyła się 16. edycja festiwalu Pięć Smaków skończył się także nasz festiwalowy grid. Nadeszła pora podsumowań!

W naszym gridzie wzięło udział 30 krytyków, dziennikarzy i blogerów filmowych, zobaczyli oni 41 różnych festiwalowych pozycji łącznie 606 razy, co daje średnią równą ponad 20.

Czas na nasze nagrody! Przypominamy, że aby film mógł zostać uwzględniony przy ich przyznawaniu musiał zostać oceniony przez co najmniej pięciu ekspertów.

NAGRODY OGÓLNOFESTIWALOWE:

Wielka Sala – dla najlepszego nowego filmu festiwalu:

Za szybcy, za czuli
reż. Nawapol Thamrongrattanarit, śr. 7,57/10 (dystr. Netflix)

wyróżnienie: 
Pamięć ziemi, reż. Kim Quy Bui, śr. 7,23/10

Patynowa Sala – dla najlepszego klasycznego filmu festiwalu

I raz, i dwa,
reż. Edward Yang, śr. 8,78/10

wyróżnienie:
Jasny dzień lata / Chłopiec z ulicy Guling, reż. Edward Yang, śr. 8,61/10

Sala przyszłości – dla najlepszego debiutu lub drugiego filmu:

Pamięć ziemi,
reż. Kim Quy Bui, śr. 7,23/10

wyróżnienie:
Niech żyje Leonora!, reż. Martika Ramirez Escobar, śr. 6,78/10

Podzielona sala - dla najbardziej kontrowersyjnego filmu:

Moje słońce, reż. Judy Chu

wyróżnienie: 
Posłaniec z chmur, reż.
Rahat Mahajan

Śmierdząca Sala – dla najgorszego filmu festiwalu:

Moje słońce,
reż. Judy Chu, śr. 4,40/10

wyróżnienie:
Terroryści (2021), reż. Ho Wi Ding, śr. 4,42/10

 

NAGRODY SEKCJI:

Złota Sala – dla najlepszego filmu konkursu Nowe Kino Azji:

Pamięć ziemi,
reż. Kim Quy Bui, śr. 7,23/10

wyróżnienie:
Niech żyje Leonora!, reż. Martika Ramirez Escobar, śr. 6,78/10

Srebrna Sala – dla najlepszego filmu retrospektywy Edwarda Yanga

I raz, i dwa,
reż. Edward Yang, śr. 8,78/10

wyróżnienie:
Jasny dzień lata / Chłopiec z ulicy Guling, reż. Edward Yang, śr. 8,61/10

Srebrna Sala – dla najlepszego filmu sekcji Jappan Feel-Good:

Mori, siedlisko artysty
reż. Shūichi Okita, śr. 7,38/10

wyróżnienie: 
Ito, reż. Satoko Yokohama, śr. 7,08/10

Srebrna Sala – dla najlepszego filmu sekcji Asian Cinerama:

Za szybcy, za czuli
reż. Nawapol Thamrongrattanarit, śr. 7,57/10 (dystr. Netflix)

wyróżnienie: 
24, reż. Royston Tan, śr. 6,91/10

Srebrna Sala – dla najlepszego filmu sekcji Hongkong: Kino czasu przemian:

Internal Affairs: Piekielna gra
reż. Wai Keung Lau, Alan Mak, śr. 8,13/10

wyróżnienie:
PTU, reż. Johnnie To, śr. 7,31/10

Srebrna Sala – dla najlepszego filmu sekcji Kino grozy:

Duchy przeszłości
reż. Rahul Sadasivan, śr. 6,14/10

wyróżnienie:
Przesąd, reż. Park Kang, śr. 5,67/10

W tej edycji udział wzięli:

  • Marcin Grudziąż, Michał Konarski, Maciej Kowalczyk, Grzegorz Narożny, Wojciech Koczułap, Marcin Prymas, Anna Strupiechowska – Pełna Sala
  • Agnieszka Pilacińska – Pełna Sala, Replika
  • Julia Palmowska – Pełna Sala, Palma kulturalna, Inna kultura
  • Kamila Szlaga – Esoteric Surgery
  • Maja Głogowska – Filmawka
  • Jędrzej Lisowski – Godardowskie igraszki i wujkowie Apichatponga Weerasethakula
  • Michał Mielnik – Głos Kultury
  • Maja Jankowska – Kalejdoskop Wrocław
  • Igor Kierkosz, Adriana Prodeus – Miesięcznik KINO
  • Robert Siwczyk – Klatki na oczach
  • Daniel Oklesiński – Replika
  • Łukasz Mikołajczyk – Telewizja Studencka Styk, Immersja
  • Mateusz Rot – Watching Closely
  • Sławomir Wasiński – Wchłonięty przez Orient
  • Marta Chrzczanowicz – krytyczka niezależna, Zwierzęcy Kalejdoskop Filmowy
  • Maciek Hanus – krytyk niezależny
  • Dominika Konopielko – krytyx niezależnx
  • Aleksander Kmak – krytyk niezależny
  • Robert Mróz – krytyk niezależny
  • Asia Najbor – krytyczka niezależna
  • Krystian Prusak – krytyk niezależny
  • Maciej Roch Satora – krytyk niezależny
  • Daria Sienkiewicz – krytyczka niezależna