25. Wiosna Filmów – relacja 7 czerwca 20208 kwietnia 2019 przez Redakcja Poniżej znajdziecie zbiór naszych publikacji związanych z 25. edycją festiwalu Wiosna Filmów, odbywającego się w dniach 5-14 kwietnia 2019 w warszawskich kinach Elektronik i Amondo RECENZJE TRIUMFATORZY Gra w klasy – recenzja filmu „Synonimy” Zjazd absolwentów – recenzja filmu „Berlin, Barcelona” Jak brat i siostra – recenzja filmu „Złodziejaszki” Samotność – recenzja filmu „Granica” Jakucki slow life – recenzja filmu „Ága” Tykalni – recenzja filmu „Green Book” Obnażeni – recenzja filmu „Touch Me Not” Ofiarowanie – recenzja filmu „Listopad” „Nie obchodzi mnie, czy przejdziemy do historii jako barbarzyńcy” – w drodze na Oscary: Rumunia Antyczna Hiszpania – recenzja filmu „Petra” – Nowe Horyzonty 2018 W szponach Boga – recenzja filmu „Złe wychowanie Cameron Post” – Transatlantyk 2018 Zaklęty krąg – recenzja filmu „Fokstrot” REWELACJE FESTIWALI Dzieci niczyje – recenzja filmu „Kafarnaum” Katecheza na wesoło – recenzja filmu „Nadmiar łaski” Malkontent – recenzja filmu “Z perspektywy Paryża” Czyściec istnieje naprawdę – recenzja „Jesień we Francji” 50 twarzy zbrodni – recenzja filmu „Neapol spowity tajemnicą” Uprowadzona – recenzja filmu „Wszyscy wiedzą” – Nowe Horyzonty 2018 Mamo, piszę do Ciebie – recenzja filmu „Obietnica poranka” Barwy (nie)szczęścia – recenzja filmu „Asako. Dzień i noc” – Cannes 2018 Bajka o głupim Jasiu – recenzja filmu „Dzika grusza” – Cannes 2018 Podróże kulinarne Masato – recenzja filmu „Ramen. Smak wspomnień” Granica przyzwoitości – recenzja filmu “Utoya – 22 lipca” CZŁOWIEK, RZESZA REPUBLIKA Dobre kłamstwo jest jak magiczne zaklęcie – recenzja filmu „Kapitan” Na krańcu Europy – recenzja filmu „Tranzyt” FAWORYCI PUBLICZNOŚCI Szukając Lindgren – recenzja filmu „Młodość Astrid” Łabędź – recenzja filmu „Girl” DOCENIONE PRZEZ KRYTYKÓW „Sauvage” – Nowe Horyzonty 2018 Ludzkość – recenzja filmu „Nasze zmagania” – Transatlantyk 2018 Płonie stodoła – recenzja filmu „Płomienie” – Cannes 2018 OKLASKI DLA SCENARZYSTY Włoski magiczny sen – recenzja filmu „Szczęśliwy Lazzaro” Opowieść wigilijna – recenzja filmu „Trzy twarze” – Cannes 2018 „Walc w alejkach” – 24. Wiosna Filmów „Do zobaczenia w zaświatach” – 24. Wiosna Filmów NAGRODZONE KREACJE AKTORSKIE „Ajka” – W drodze na Oscary: Kazachstan Anioł i złoczyńca – recenzja filmu „Dogman” – Cannes 2018 Słodki ptak młodości – recenzja filmu „Sorry Angel” – Cannes 2018 Póki nie jest za późno – recenzja filmu “Dziedziczki” POLSKIE KINO NA ŚWIECIE Tożsamość – recenzja filmu „Powrót” Droga donikąd – recenzja filmu „Via Carpatia” Pewnego razu w listopadzie – recenzja filmu „Dowłatow” Ja, ty, ona – recenzja filmu „Nina” – Nowe Horyzonty 2018 Maszynka do spotkania z tajemnicą – recenzja filmu „Monument” – Nowe Horyzonty 2018 Gem, set, mecz – recenzja filmu „Córka trenera” – Nowe Horyzonty 2018