O nas

O nas

Pełna Sala to portal o tematyce filmowej. Działamy od maja 2017 roku, choć w większości w redakcji znamy się od kilku lat, razem jeździmy na festiwale i przeglądy w całej Polsce. W maju 2018 roku udało nam się wysłać pierwszy raz naszego reprezentanta do Cannes, a we wrześniu byliśmy w Toronto. W 2020 roku nadawaliśmy dla Was też z Berlina, a w kolejnym roku mieliśmy swoich korespondentów w całej wielkiej czwórce największych europejskich festiwali (Rotterdam, Berlin, Cannes i Wenecja). 

Od lutego 2023 roku w gościnnych progach warszawskiej Kinoteki prowadzimy Dyskusyjny Klub Filmowy, w którym na comiesięcznych spotkaniach oglądamy i omawiamy z udziałem publiczności najciekawsze tytuły z bieżącej dystrybucji. Docelowo marzą nam się też spotkania wokół klasycznych obrazów z historii kina. Zapraszamy w każdy pierwszy czwartek miesiąca oraz na dodatkowe wydarzenia, których daty będziemy komunikować.

Wspieramy małe inicjatywy i legalną kulturę. Na naszej stronie można znaleźć recenzje bieżących premier i seriali, analizy klasyki, cykliczne podcasty, a szczególne miejsce zajmują relacje z festiwali. Szeroko pisaliśmy o Nowych Horyzontach, Warszawskim Festiwalu Filmowym, Pięciu Smakach, Millennium Docs Against Gravity, Letniej Akademii Filmowej w Zwierzyńcu, Sputniku nad Polską, AfryKamerze i wielu innych filmowych imprezach.

Patronowaliśmy wielu wydarzeniom filmowym, o których też piszemy na naszych łamach, m.in. Festiwal Krytyków Sztuki Filmowej Kamera Akcja, AfryKamera, Etiuda & Anima, Tydzień Filmu Niemieckiego, Festiwal Filmowy Ukraina!, Off Cinema, InlanDimensions, Hommage à Kieślowski, Warsaw Animation Film Festival.

Nasi redaktorzy zasiadali w jury kilku festiwali i nagród, w tym European Film University Award, Tofifest, AfryKamera, Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino!, Festiwal Mediów Człowiek w zagrożeniu oraz Jury Młodych Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

W skład redakcji wchodzą:

Maciej Kowalczyk

Maciej
Kowalczyk

Redaktor Naczelny
maciej.kowalczyk@pelnasala.pl

Plotka głosi, że oglądał filmy Antonioniego w zerówce i to w oryginale. Filmowo wszystkożerny i nawet najstarsi górale nie dają wiary, że kiedyś spał. Jego rekordem jest akredytowanie na cztery festiwale jednocześnie. W chwilach, gdy kina są zamknięte przypomina sobie o winie i dobrej kuchni.

Michał Konarski

Michał
Konarski

zastępca red. naczelnego

michal.konarski@pelnasala.pl

Twórczość Jean-Luc Godarda ceni prawie tak mocno jak serek wiejski. Nie przepada za elegancją, zwłaszcza w kinie. Równie chętnie obejrzy klasykę radzieckiej awangardy, jak i najnowsze popisy amerykańskiego indie. Do dziś zastanawia się kto zabił kapitana Alexa.

 
Marcin Prymas

Marcin
Prymas

zastępca red. naczelnego

marcin.prymas@pelnasala.pl

Pies na filmy z krajów biedniejszych niż Estonia. Uprzedzony do Francji i Japonii, ale walczy z tym. Na zawsze zobowiązany TCM za rozbudzenie pasji.

Agnieszka Pilacińska

Agnieszka
Pilacińska

SZEFOWA DZIAŁU RECENZJI

art director

pilacinska.a@gmail.com

Od najmłodszych lat bezgranicznie oddana kinematografii. W filmach (bez których nie jest w stanie wytrzymać nawet 24 godzin), stawia przede wszystkim na historię i konstrukcję postaci, ale nie ma nic przeciwko byciu uwodzoną także formą. Stała bywalczyni festiwali szukająca niekonwencjonalnych perełek i twórców, do których chce się wracać.

Marcin Grudziąż

Marcin
Grudziąż

Wydawca, sekretarz redakcji
marcin.grudziaz@pelnasala.pl

Pomysłodawca i twórca strony, od początku zajmujący się informatycznym wsparciem portalu. W wolnych chwilach stara się zajmować również krytyką. Entuzjasta festiwali filmowych, dla którego wizyta w Cannes była spełnieniem długo wyczekiwanego marzenia. Poza kinem zajmuje się informatyką (zawodowo) i futbolem amerykańskim (hobbystycznie).

Julia Palmowska

Julia
Palmowska

REDAKTORKA

julia.palmowska@pelnasala.pl

Zakochana bez pamięci w jazzie, herbacie i kinie portugalskim, szczególnie tym sygnowanym nazwiskiem Manoela de Oliveiry. Mówi, że jej życie zmieniło się po przeczytaniu „Kina” Deleuze’a i zobaczeniu „Pasji” Godarda. Ma alergię na błędy językowe i amerykańskie indie oraz słabość do filmów tak złych, że aż dobrych, w szczególności tych polskich. Kiedy nic nie ogląda, prawdopodobnie śpiewa albo gra na instrumencie, który akurat wpadł jej w ręce.
 
Tomasz Poborca

Tomasz
Poborca

REDAKTOR

tomasz.poborca@pelnasala.pl

Nieironicznie ogląda filmy Strauba i Huillet. Z kinematografii państw na literę W preferuje to węgierskie. Tak naprawdę ceni wyłącznie twórczość Raúla Ruiza, Alaina Resnais’go i Jean-Luca Godarda. Parafraza słów ostatniego inspiruje go do pisania o kinie: „Obraz i jego krytyka. Wyobrażone – pewność. Rzeczywiste – niepewność. Chwytać myśl czarnym piórem i kierować ją w stronę bieli czystej kartki. Nasza muzyka”.
Dawid Smyk

Dawid
Smyk

REDAKTOR

dawid.smyk@pelnasala.pl

Kiedy nie przetrząsa archiwów w poszukiwaniu węgierskich filmów i powieści, których nikt nie zna, próbuje wkręcić się w towarzystwo hipsterów, snobując się na piwo kraftowe i wegańskie knajpy. Ironicznie słucha progresywnego rocka, nieironicznie wierzy w Jednego Boga – Kanye Westa. Do tekstów kultury najbliższych jego sercu należą: filmy Akiego Kaurismäkiego, dyskografia Nicka Cave’a, eseje Milana Kundery, wiersze Emily Dickinson i polskie pato-rapsy.

Paweł Tesznar (Snoopy)

Paweł
Tesznar

REDAKTOR

snoopy@pelnasala.pl

Choć trzeba go zmuszać do pisania, już od czasów podstawówki ciągle pojawia się w różnych redakcjach. Miłośnik filmu, literatury i sztuki. Odkąd wpadł w towarzystwo Pełnej Sali poszerza swoje filmowe horyzonty nie tylko o kinematografie azjatyckie czy afrykańskie, ale i kino gatunkowe.

Jędrzej Sławnikowski

Jędrzej
Sławnikowski

REDAKTOR

jedrzej.slawnikowski@pelnasala.pl

Najchętniej eksploruje meandry klasyki, ale zagląda też do sal kinowych (raczej studyjnych niż multipleksów). Wśród kamieni milowych swojej filmowej pasji wymienia pierwsze seanse „2001: Odysei kosmicznej”, „Zwierciadła” i „Drogi do miasta” oraz wieloletnią fascynację slow cinema. Za sprawą studiów filmoznawczych więcej uwagi poświęca kinu polskiemu i dokumentalnemu.

Kacper Słodki

Kacper
Słodki

REDAKTOR

kacper.slodki@pelnasala.pl

Za najdoskonalsze uważa kino Japonii, choć miłość do niego przyszła z czasem. Własne filmowe ideały odnalazł między innymi u Kubricka, Antonioniego, Kurosawy, w „Kwiecie granatu”, „Diamentach nocy” czy „Sans soleil”. Kocha Malicka (późnego również) oraz (nieco staromodnie) Wajdę. Chcąc się zadumać, wraca do „Koyaanisqatsi”. Zadeklarowany psychofan Davida Lyncha, ze słabością do horrorów.

Grzegorz Narożny

Grzegorz
Narożny

REDAKTOR

grzegorz.narozny@pelnasala.pl

Wychowany przez popkulturę gracz, który pewnego dnia postanowił zostać kinomanem. Ceni sobie eksperymenty formalne, komiksową przesadę i rozkoszną eksploatację. Z drugiej strony, na ekranie chętnie przygląda się zmaganiom jednostki z osobistymi demonami oraz poetyckiej eksploracji sfery duchowej.

Absolwent tekstów kultury i student krytyki literackiej. Zainteresowany realizmem spekulatywnym oraz queerowym akceleracjonizmem. Badawczo zajmuje się archeologią internetu. Pała ogromną miłością do wrestlingu. Jako comfort movie uznaje „Terrifera 2”.

Dołącz do nas

Współpracownicy:

Z obcowania z filmem uczyniła bezpieczną przystań. Uwielbia szerokie spektrum uczuć, jakie niesie ze sobą film. Od dramatów, po sci-fi, horrory, kończąc na komediach z szczyptą absurdu czy też doprawionych czarnym humorem. 

O istnieniu Antonioniego, Viscontiego i Pasoliniego dowiedział się od Monty Pythona. Tam też wmówiono mu, że zawsze należy spoglądać na jasną stronę życia, ale potem natknął się na twórczość Bergmana i Hanekego. Dzięki dobrym ludziom poznanym w lokalnym DKFie zaczął odkrywać kino rozmaitych spojrzeń i horyzontów oraz przyjemność płynącą ze wspólnych seansów i kłócenia się o filmy. Lubi kiedy kino pozostawia go zdezorientowanym i bezbronnym. Nigdy nie był dobry w przecinki.

Nieuleczalny miłośnik Beatlesów i wszystkiego, co japońskie. W każdym filmie stara się znaleźć jakieś plusy, a sztukę woli odczuwać, a dopiero potem analizować. Naiwnie wierzy w UFO i ludzką dobroć.

Maciej Kędziora

Maciej Kędziora
(Filmawka)

Byłe redaktorki i byli redaktorzy:

Ojciec chrzestny Alternatywnego Topu 100. Kino kocha tak bardzo, że aż poznał tam i oświadczył się żonie. Kalendarza urlopów nie wyobraża sobie bez festiwali. Na co dzień stara się być dobrym człowiekiem jak George Bailey, nie tracąc przy tym szarmanckości Humphreya Bogarta.

Wśród wielu jego zainteresowań, sztuka – zwłaszcza filmowa – zajmuje pierwsze miejsce. Wysoko ceni starych mistrzów z lat 50., 60. i 70., poetów i filozofów kina spod znaku Tarkowskiego, Bergmana czy Felliniego, chętnie poszukując w późniejszych dekadach ich następców, takich jak Tarr, Angelopoulos czy Diaz. Kręci nosem na kino komercyjne, choć i tu znajdzie czasem coś dla siebie. Zawsze otwarty na nowe horyzonty kinematografii, zarówno w geograficznym, jak i estetycznym sensie.

Na naszych łamach pojawili się:

Michu Szczepański

a także Łukasz Baran, Alicja Brzezińska, Adrian R. Chmielewski, Anna Gavina, Jakub Jakóbiak, Majka Jankowska, Dominika Konopielko, Joanna Kończak, Aleksander Kmak, Maciej Kujawski, Piotr Nyga, Robert Olbrychowski, Michał Palowski, Przemek Polak, Waldemar Węgrzyn, Vira Zborovska.